הבחור הזה החליק ימינה על 200,000 נשים וחזר עם מסקנות עגומות

באיזור מפרץ סן פרנסיסקו מתגוררות כ-3.4 מיליון נשים, וסבסטיאן סטאדיל החליק ימינה על 203,000 מהן. מבחינה סטטיסטית סטדיל, או ליתר דיוק – תוכנה שפיתח לצורך החלקה ומשלוח הודעות – הגיעה לקרוב ל-6% מאוכלוסיית הנשים של סן פרנסיסקו.

ולמרות זאת, לאחר כל ההודעות ההחלקות, סטאדיל עדיין רווק.

נטיית הלב היא להגיב בביטול. הרי ברור שלמהנדס התוכנה בן ה-31 אין חיים אם מה שמעסיק אותו זה לפתח תוכנות שמטרילות את טינדר. אלא שמדובר בבחור שבדיוק יצא ממערכת יחסים רצינית והצטרף לטינדר כדי למצוא חברה ולא להמר על כך שבחורה אקראית נואשת מספיק תבחר בו לסטוץ.

כאשר סטאדיל בחן את התוצאות שלו הן נראו לו עלובות מדי – על כל מאה החלקות ימינה התקבלו רק 0.6 התאמות! (כלומר, רק 0.6 נשים החליקה ימינה חזרה על הפרופיל שלו). הוא תהה אם אי פעם ימצא התאמה גם אם יחליק ימינה עד עולם.

על כן, בקיץ שעבר סטאדיל פיתח אפליקציה שהופכת את התהליך לאוטומטי: מחליקה ימינה על תמונות של נשים ואף קובעת קפה עם אלה שענו. האפליקציה אפילו אספה את תשובות הנשים, יחד עם התמונות, מספרי הטלפון ומידע הפרופיל שלהן, ושלחה את המידע באימייל יומי שנשלח למפתח. סטאדיל לא יצא עם כל אישה שהחליקה ימינה, אך במשך תקופה הוא יצא עם 150 מהן. בסופו של דבר הוא נשאר רווק ועני יותר ב-6,000 דולר.

הניסיון של סטאדיל הוא מסר מדכא שסותר את הדימוי של תעשיית הדייטינג און ליין כמאגר פוטנציאלי בלתי מוגבל של זיווגים, לפחות כשמדובר בגברים סטרייטים. “זה משחק של מספרים, סוג של לוטו. מערכת שאמנם מוטה לטובת הנשים אך גם היא מאמללת עבורן בכך שהיא משדכת להן פרופילים נוצצים של גברים שמצטיינים בפוטושופ ויחסי ציבור עצמיים. 

העובדה שאפליקציות היכרויות היא משחק של מספרים שהסיכוי של גברים סטרייטים להצליח בו הוא נמוך ביותר ידועה זה מכבר, אבל הניסוי של סטאדיל מראה עד כמה הייאוש גדול. זמן לא רב לפני שסטאדיל פירסם מאמר על הניסוי שלו, פירסמו חוקרים את המחקר הראשון שעסק בשאלת שוני השימוש בטינדר על פי מיגדר. על פי המחקר, מאחר ונשים הן הרבה יותר בררניות מגברים ביחס למי הן בוחרות להחליק ימינה, על גברים להחליק ימינה הרבה יותר נשים כדי ליהנות מסיכוי להתאמות בהיקף דומה. 

למעשה, כדי ליהנות מהזדמנות שווה במשחק המספרים כמו זו של אישה סטרייטית, גבר סטרייט יידרש להחליק ימינה על פרופילים קרוב לפי 18 פעמים ממנה!

אפשר להאשים את טינדר בעניין, אפליקציה שמתייחסת להיכרויות כמו להזמנת פיצה. אבל שוק הבשר התקיים גם לפני טינדר. במודעות נשים נוטות להיראות לוהטות והן מונות את רשימת התביעות והכללים שלהן מהדייט הפוטנציאלי, בעוד גברים כמעט תמיד יוזמים את הפנייה הראשונה ורגילים להתעלמויות. היחס האמיתי בין אכזבות לסיפורי אהבה ממש לא מזכיר עולם חדש ואמיץ בו אלגוריתמים מוצאים לנו את השידוך המתאים ואנחנו רוכבים יחד על סוס לבן אל עבר השקיעה.

אז אם אפליקציה אמורות להיות קידמה, למה כל כך הרבה אנשים מתבאסים מהיכרויות ברשת?

אנתרופולוגים עדיין חלוקים בעניין, אבל רבים מהם מייחסים את הפער המיגדרי בין נשים לגברים לשילוב של נורמות חברתיות וכשלים טכנולוגים.

נשים, למשל, לפחות הפרופילים הפופולריים (בלי קשר לשאלת האטרקטיביות של אותן נשים בעולם האמיתי) לא עומדות בעומס הפניות והאפשרויות והן נוטות לבחור לפי מאפיינים שטחיים (הוא אוהב את הסרט שהיא אוהבת והתמונות המסוקסות שלו רוטשו בפוטושופ).

ואילו גברים מנסחים פניות גנריות ושולחים אותן בסיטונות, במחשבה (שאפשר להבין אותה) שבמשחק המספרים האלה אין טעם להשקיע בפניה ייחודית לאישה אחת אם אפשר לשלוח אותה פנייה למאות מהן.

במילים אחרות, טינדר לא המציא שום דבר אך בהחלט החריף והעצים את החולשות הקיימות של און ליין דייטינג. יש כמה אפליקציות שמנסות להתמודד עם הפער המיגדרי הזה. Bumble, האפליקציה שהקימה פורשת טינדר וויטני וולף, מאפשרת לנשים לעשות את הפנייה הראשונה. אפליקציה אחרת שהקימו ארבע נשים, Coffee Meets Bagel, מציגה לכל משתמש בכל פעם מספר מוגבל של פרופילים שמתאימים לו.

גרת’ טייסון, שהוביל את המחקר בעניין טינדר, מסביר כי בסביבה בה נשים מקבלות אין סוף פניות גנריות מאינספור גברים גנריים, מי שיבלוט עשוי לזכות. חלק מהעניין זה לפתח פרופיל איכותי עם מגוון רחב של תמונות וביוגרפיה מפורטת. אלה מקצת הדברים שעלו מהמחקר. טיפ חשוב נוסף: רבע משורות הפתיחה שנשלחות בטינדר הן “הלו” או “היי”. בעוד משפט פתיחה מתוחכם יכול לעבוד, טייסון ממליץ פשוט לפתוח במילים מאוד אישיות ומעניינות.  

סטאדיל עצמו לא חושב שהניסוי שערך הסתיים בכישלון. מתוך 150 דייטים, 52 דייטים ראשונים הפכו לשניים. 17 הפכו לדייט שלישי. הוא אפילו התאהב באישה אחת, מהנדסת תוכנה שעובדת בגוגל. אבל היא דווקא לא חיפשה משהו רציני. סטאדיל מקווה להימנע בעתיד מפערי הכוונות האלה. במקום למצוא דייטים עם זרים באפליקציה כמותית, הוא יפנה לשיטה הישנה של המלצות אישיות מחברים וחברים של חברים.  

הרצאת הטד המצוינת הזו נוגעת בדיוק בבעיה ומציעה פתרון:

תודה לאסף מגידש על הטיפ

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן