מטר המטאורים המדהים ביותר בעשור האחרון צפוי השבוע

מטר המטאורים הפרסאידים הוא ההצגה הטובה ביותר בשמיים שלכם מדי יולי-אוגוסט, כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל האבק שמותיר אחריו השביט סוויפט-טאטל. הפרסאידים נקראים כך משום שנקודת ההקרנה שלהם, המקום ברקיע ממנו נדמה שהם מגיעים, נמצאת בקבוצת הכוכבים פרסאוס.

אפשר לצפות בשידור ישיר של הפרסאידים מחר ומחרתיים באמצעות מצפה הכוכבים ברקת (יש גם צפייה מודרכת במכתש רמון למי שמעוניין לנסוע).

המטר ניתן לצפייה מאמצע יולי, ושיאו הוא בין 9 ל-14 באוגוסט, תלוי במיקום המסוים של השובל. במהלך השיא ניתן לראות יותר מ-60 מטאורים בשעה. הם נראים בכל כדור הארץ, אולם עקב מיקום המסלול של השביט סוויפט טאטל, הוא ניתן לצפייה בעיקר בחצי הכדור הצפוני. כמו בכל מטר מטאורים, הקצב גבוה יותר בשעות שלפני השחר, מאחר שהחלק המסתובב לכיוונה של השמש “מגרד” יותר מטאורים.  

בכל שנה מדובר באחד משני מופעי מטר המטאורים השנתיים החזקים ביותר (השני הוא מטר הג’מנידים, בדצמבר), אלא שהשנה המטר צפוי להיות מרגש יותר מהרגיל.

השנה קצב המטאורים צפוי להגיע ל-150 ואף 200 מטאורים בשעה, אמר מומחה המטאורים של נאסא, ביל קוק, לאתר Space.com.

השיא של מטר המטאורים צפוי ב-12 באוגוסט, אך ימשיך עד ה-24 באוגוסט. אם אתם מוכנים להקריב את שעות השינה שלכם ולקבל הצצה למטר בשעות הקטנות של הלילה עדיף לעשות כן לפני ה-18 באוגוסט. 

מטרי מטאורים הם פשוט פסולת של מטאורידים שנפלטו משביט. בכל פעם שכוכב שביט חולף בסמוך לשמש, הוא מותיר מאחוריו שובל של רסיסים, בדרך כלל קטנים מאוד (כגרגרי חול), הנושרים מ”זנב” השביט משום שהשפעתה של רוח השמש על חלקים קטנים אלה חזקה יותר מאשר כח המשיכה של השביט עצמו. אם מסלולו של השביט חוצה את מסלול כדור הארץ, כדור הארץ ישוב ויחלוף דרך ענן השרידים הזה באותה נקודה במסלולו בכל הקפה שלו סביב השמש – כלומר, באותם תאריכים בשנה. במועד זה ייראו מכדור הארץ מטאורים רבים יחסית. 

מטר הפרסאידים השנה חופף עם מטר דלתא אקוורידים דרומיים, שהשיא שלו הוא בסוף יולי אך ממשיך להיראות בשמיים גם שבוע מאוחר יותר.

אז תפסו מקום טוב מול שמיים פתוחים. יש מה לראות בשבועות הקרובים! 

תמונת שער: Tucker Hammerstrom

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן