4.8 מיליון בני אדם עוקבים אחר חשבון האינסטגרם של נייקי, שמקפיד לחשוף נשים מכל הגילאים והגזעים בפעילויות כושר על טהרת מוצרי הספורט של החברה. אלא שעד כה נעדרו מהקידומים, באינסטגרם ובפרסומות של החברה בכלל, נשים בעלות קימורים.
המותג המפורסם שינה כיוון בחמישי האחרון, כאשר קידם תמונה של פלומה אלסר, דוגמנית ניו יורקית, לצורך קידום חזיית ספורט חדשה.
A photo posted by NikeWomen (@nikewomen) on Jul 13, 2016 at 1:00pm PDT
אלסר, בחזיה ספורטיבית ומכנסי ספורט (ושיער בית שחי מגולח, כדאי לציין, אולי בשם הספורט), ממחישה כיצד להבחין אם חזיית הספורט שלך מתאימה לגופך. אך מה שיותר מעניין בתמונה הוא מה שלא נכלל בה או בכיתוב הנלווה לה: אין שום אזכור להיות המצולמת בעלת מידה “פלוס” או רמז לכך שמדובר בתמונה יוצאת דופן ביחס לשאר התמונות בחשבון האינסטגרם של נייקי.
ונדמה שהנונשלאנטיות הזו של נייקי היא המסר החשוב באמת – באמצעות הכללת אלסר באופן טבעי וללא הקשר, נייקי מקדמת את הרעיון שנשים בעלות כל הצורות והגדלים עוסקות בכושר – וזה צעד חשוב בדרך להכלה וקבלה.
לצד התשבוחות כדאי להזכיר שחלק גדול מהדגמים של חזיות הספורט החדשות משווקים במידות בגודל מרבי של XL או E, המקבילה בעיני מומחים ל-DD. בעוד מגיבים רבים שיבחו את נייקי על הצעד המרענן, אחרים קבלו על כך שנשים רבות עדיין אינן יכולות ללבוש את החזיות שמקודמות בשם הרעיון של בגדים שמתאימים לכולן.
ועדיין מדובר בצעד של נייקי שראוי לתשואות. אפשר רק לקוות שחברות אופנה וביגוד נוספות ילכו בעקבותיה.