איך צ’ט בוט הביא לביטול של 160,000 דו”חות חניה

צ’ט בוטים הם אחד הטרנדים החמים של 2016, למרות שהטכנולוגיה הזו נמצאת עמנו כבר לא מעט שנים.

תוכנות השיחה האלה, שמבוססות על טכנולוגיה של בינה מלאכותית, מנהלות איתנו שיחות בשפה טבעית ואמורות לספק שירותים שונים על בסיס התשובות שלנו. על אף שמדובר בטכנולוגיה ותיקה, עד לאחרונה היא לא הייתה מרשימה מספיק כדי להחליף מענה אנושי בביצוע פעולות מורכבות.

אלא שההתפתחויות בשנים האחרונות בתחום הבינה המלאכותית הפכו את הצ’טבוטים לנבונים יותר וגם המאמץ של גוגל, גוגל, פייסבוק, אמזון, אפל ושאר ענקיות טכנולוגיה בתחום סייעה להגברת המודעות ולדחיפה של כל התחום קדימה.

בראודר. הצלחה של 64%

והנה ההמחשה לתועלת הכלכלית הישירה של הצ’ט בוטים. לאחר שקיבל 30 דוחות חניה בלונדון, ג’ושוע ברואדר, סטודנט באוניברסיטת סטנפורד בן 19 פיתח אפליקציה בשם DoNotPay (“אל תשלמו”) שמאפשרת לאנשים להילחם בדוחות חניה באמצעות צ’ט בוט.

התוכנה, המוגדרת עורכת הדין הבוטית הראשונה בעולם, נעזרת בסדרה של שאלות פשוטות שנועדו לבדוק אם אפשר לערער על הדוח. בין השאלות: האם נראו תמרורי חניה ברורים ברחוב ושאלות מנחות נוספות שמדריכות את המשתמש כדי להכין את הערעור. בשלב הסופי התוכנה מכינה את הערעור ושולחת אותו לרשויות.

התוצאות מדברות בעד עצמן: ב-21 החודשים מאז הושק הצ’ט בוט בלונדון ובניו יורק, DoNotPay ערערה על 250,000 דו”חות וזכתה ב-160,000 תיקים, שיעור הצלחה של 64% על דוחות חניה בהיקף כולל של ארבעה מיליון דולר.

בראודר מפתח שלושה ישומים נוספים של הצ’ט בוט שלו: תוכנה אחת מסייעת לאנשים לקבל פיצוי על טיסות שנדחו, תוכנה שניה מסייעת לנשאי HIV לקבל את הזכויות שלהם ותוכנה שלישית מסייעת לפליטים להתמודד עם רשויות החוק במדינה החדשה שלהם.  

תמונת שער: Ashley Coates, דרך פליקר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן