משחק המחשב הפשוט הזה ישפר דרמטית את כישורי המתמטיקה של ילדים

מהי הדרך הטובה ביותר לגרום לילדים ללמוד מתמטיקה? מתברר שאחת הדרכים היעילות להשגת המטרה היא לאפשר לילדים לשחק.

מחקרים רבים הראו בעבר שמשחקי וידאו משפרים יכולות קוגניטיביות, קבלת החלטות וכישורי מתמטיקה בקרב ילדים, בייחוד בגילאי הגן, בתקופה חשובה של התפתחות המוח.

מחקר חדש מגלה כי התרומה של משחקי מספרים דיגיטליים ללימוד חשבון הרבה יותר דרמטית מכפי שאתם עשויים לחשוב. גם חמש דקות של משחק במשחקי הערכה כמותית פשוטים עשויה לשפר משמעותית את יכולות הילדים להבין ערכים וכמויות.

המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Experimental Child Psychology, מסביר כיצד ניתן לגרום לילדים להבין שהם יכולים להיות ממש טובים במתמטיקה במקום להתחיל בלימוד שיטות חדשות במפגש הראשוני שלהם עם התחום.

למשל, “גם תינוק קטן – אפילו גור – נולד עם חוש בסיסי להבנת כמויות, ויכול להבין את ההבדל בין פחות ויותר”. 

על אף ההבדל בין החוש המולד למספרים לבין מתמטיקה מתקדמת יותר, שתי המערכות קשורות זו לזו. על רקע זה, צוות החוקרים מאוניברסיטת ג’ונס הופקינס החליטו לפתח משחק מחשב שנועד לשפר את יכולות המתמטיקה הבסיסיות של ילדים.

“אם נוכל לשפר את הבנת המספרים האינטואיטיבית של אנשים, האם נוכל גם לשפר את היכולת שלהם במתמטיקה? זו השאלה הגדולה”, מסר ג’ינגג’ינג “ג’ני” וואנג, חוקר ב-JHU שמוביל את המחקר.

עבור המחקר, הצוות גייס 40 נסיינים בני חמש ששיחקו במשחק וידאו באורך חמש דקות. במשחק צצו על המסך נקודות כחולות וצהובות, כאשר הילדים התבקשו לבחור היכן יש יותר נקודות כחולות או צהובות – ובמהירות – מבלי שיהיה להם זמן לספור. חיווי קולי הודיע להם אם צדקו או לא לאחר כל ניסיון. 

קבוצת נסיינים אחת שיחקה בגירסה של המשחק בה היה מספר דומה של נקודות צהובות וכחולות ככל שהתקדם המשחק. קבוצה אחרת שיחקה בגירסה הכי קשה של המשחק וקבוצה שלישית שיחקה בגירסה ששילבה בין סבבים קלים וקשים של המשחק. 

לאחר משחק בן חמש דקות הילדים עברו מבחן קולי או כתוב במתמטיקה.

התברר כי המשחק לא הביא לשיפור הציונים במבחן בעל פה. עם זאת, הילדים ששיחקו בגירסה של המשחק שהפכה קשה יותר מסבב לסבב קיבלו את הציונים הכי גבוהים במבחן הכתוב. הם קבלו ציון ממוצע של 80%.

ילדים ששיחקו בגירסה הקשה של המשחק קיבלו 60%, ואילו קבוצת הבקרה, ששיחקה בסבבים קלים וקשים של המשחק, קיבלה 70% בממוצע. על כן, לפחות בטווח הקצר, חמש דקות של משחקים כמותיים שיפרו משמעותית את כישורי המתמטיקה אצל ילדים.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן