משפחת קורבן פיגועי הטרור בפריז תובעת את גוגל, פייסבוק וטוויטר

משפחתה של סטודנטית שנרצחה בפיגועי הטרור בפריז בחודש נובמבר תובעת את פייסבוק, גוגל וטוויטר, בטענה שהחברות האלה מספקות “תמיכה מוראלית” לדאעש ולארגונים קיצוניים אחרים.

המדינה האיסלאמית (דאעש) משתמשת בשירותי מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר להפיץ את התעמולה שלה וכדי לגייס ולאמן פעילים חדשים, כמו גם לחגוג ולפאר מעשי טרור להם היא אחראית.

התביעה שהוגשה בבית המשפט בסן פרנסיסקו ביום שלישי היא מתקפה משפטית נוספת על פלטפורמות המדיה החברתית שהפכו כלי בידי טרוריסטים. 

הסטודנטית נעומי גונזלס מלונג ביץ’ הייתה בין 130 הנרצחים בפיגועים בפריז.

נעומי גונזלס שנרצחה בפיגועים בנובמבר

פייסבוק טוענת כי התביעה חסרת בסיס.

“אין מקום לטרוריסטים או לתכנים שמעודדים טרור או תומכים בו בפייסבוק, ואנחנו פועלים בנחישות להסיר תכנים כאלה לאחר שאנחנו מודעים אליהם”, מסרה פייסבוק בתגובה, “כל אחד יכול לדווח על חשבונות של טרוריסטים או תכנים שתומכים בטרור, והצוות הגלובלי שלנו מגיב לדיווחים האלה במהירות מסביב לשעון. אם אנחנו מבחינים באיום או עדות לפיגוע טרור אנו מדווחים לרשויות אכיפת החוק”.

טוויטר מסרה שהיא “מגנה בתוקף מעשי אלימות עבורם דאעש נוטלת אחריות”. “לבנו עם קורבנות הטרור”, מסרה החברה בהודעה, “אנו פועלים יחד עם גופים נוספים כדי להתמודד עם הבעיה של פעילות ארגוני טרור ברשת. כפי שהצהרנו בעבר, אין מקום לאיומים באלימות וקידום טרור בטוויטר והכללים שלנו מבהירים זאת היטב”.

בחודש ינואר טוויטר נתבעה על ידי אלמנה של אזרח אמריקני שנרצח במתקפת טרור על מתקן אימונים של תחנת משטרה ירדנית. תמרה פילדס, תושבת פלורידה שבעלה, לויד קרל פילדס ג’וניור, קבלן שעבד עם הממשל האמריקני, נרצח בפיגוע ב-9 בנובמבר, האשימה את טוויטר כי איפשרה ביודעין לארגון הטרור להשתמש בפלטפורמה שלה.

בחודש פברואר טוויטר הודיעה כי השעתה 125,000 חשבונות שמשויכים למדינה האיסלמית בחצי השנה שקדמה לכך.

בפעם הראשונה בה פיגוע טרור שודר באמצעות פייסבוק לייב, המחבל לרוסי אבלה שרצח שוטר צרפתי ואת אשתו השבוע בפאתי פריז שידר סרטון בן 13 דקות בו איים במתקפות נוספות על רקע משחקי יורו 2016 ותהה מה לעשות עם בנם התינוק של בני הזוג שרצח. המשטרה פרצה למקום, הרגה את המחבל והתינוק ניצל.  

אבלה. המחבל הרוצח שנהרג
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן