קמפיין מימון ההמונים המוצלח למען יהודה הישראלי הוא מסר מהדהד לממשלה

תוך שלושה ימים בלבד גויסו יותר מ-1.4 מיליון שקלים למען הלוחם יהודה הישראלי, שנפצע קשה במלחמת צוק איתן. 

הישראלי, שהיה לוחם בסיירת רימון של חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה במבצע צוק איתן כאשר יצא לאתר את גופתו של סרן הדר גולדין ז”ל.

הוא נפצע בראשו והוגדר במשך תקופה ממושכת כצמח. בחודשים האחרונים ישראלי החל לתקשר עם בני משפחתו וחבריו והוחלט להשיבו הביתה ולהמשיך את הליך השיקום בבית שבהתנחלות עופרה.

לפני כשבועיים וחצי ביקשה משפחתו של הישראלי ממשרד הביטחון סיוע בבניית יחידת דיור המותאמת לצרכיו כדי שיוכל להמשיך את הליך השיקום בביתו. כפי שפורסם בערוץ 10, במשרד טענו כי מכיוון שמדובר בהתנחלות, הבנייה בלתי חוקית. הישוב עופרה נתון בהליך של הקפאת בניה וכל הרחבה והתאמה של בתים אינה מאושרת על ידי משרד הבטחון.

בעקבות כך פנתה אמו של הישראלי, איריס, במסר ישיר לראש הממשלה וביקשה שיטפל בנושא. במקביל פתחו חבריו בקמפיין מימון המון באתר “הדסטארט” ביום חמישי, שהפך תוך זמן קצר לגדול ביותר בכל הזמנים בישראל.

אלא שבכך לא נפתרה עדיין הבעיה. הישראלי עדיין ממתין לאישור משרד הביטחון לבנייה החריגה בהתנחלות עפרה. במשפחת הישראלי לאישור המיוחד לבניית יחידת הדיור ומקווים שיגיע כבר בימים הקרובים

“זה מדהים, כולי צמרמורת ודמעות. יש טוב בעם ישראל”, אמרה האם איריס ל-ynet. “עוד כשיהודה נפצע הרגשנו את החיבוק החם של העם, אבל עכשיו זה ממש המם אותי. חשוב להדגיש שמהתחלה לא אהבתי את הרעיון של התרומות, כי אני לא כזו, אבל זה גרם לי להתפעמות גדולה. אני ממש מודה לעם ישראל ומקווה שהסיפור שלנו ייפתר במהרה ויהודה יוכל לשוב הביתה”.

קל לראות בפרשה הזו סיפור פוליטי מובהק והוא אכן כזה אבל לא במובן הצפוי. החייל מתגורר בהתנחלות והממשלה היא ממשלת ימין, לכאורה זהות פוליטית אחת. שר הביטחון הנכנס, אביגדור ליברמן, היה הראשון שהיה אמור לזהות שיש כאן הזדמנות לרווח פוליטי מהר ולהכריז שהוא ידאג אישית לחייל. אלא שזה לא קרה.

מעבר לכך, מדובר במקרה הומינטרי מובהק, מהסוג שדורש פתרון גם במצב של הקפאה מוחלטת ואין בהסדר בודד כזה כדי לשנות את מצב הבנייה בשטחים לכאן או לכאן. המדינה שלחה את החייל להילחם במלחמה שלה אך כאשר הוא נזקק לעזרתה התשובה שמשפחתו קיבלה הייתה שלילית.

מעבר להתגייסות ההומינטרית של עם ישראל אפשר לזהות בקמפיין איתות ברור של אי אמון של הישראלים לממשלתם. התומכים הרבים שהתגייסו למען הישראלי למעשה הודיעו לממשלה שלהם שהפקרת חייל בשטח אינה מקובלת עליהם ואם היא לא פועלת הם יפעלו במקומה.

תמונת השער: יהודה הישראלי עם אמו איריס ואחותו תהילה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן