חשד: אישה שידרה אונס של קטינה ב”פריסקופ” של טוויטר

ככל שמתרבים אמצעי השידור האישיים עולה לדיון שאלת אחריותם של המפיצים במקרים של מעשי פשע – אלה שצופים, מתעדים ומשתפים עם חבריהם ברשתות החברתיות. בפרשה של אלנבי 40 התעוררה ביקורת על הצופים שעמדו מהצד ושיתפו את המין הקבוצתי עם חברים בווטסאפ.

בישראל עבר תיקון לחוק הטרדה מינית שאוסר על פורנו נקמה – מקרים בהם בני זוג נוקמים באמצעות הפצת תמונות אינטימיות של האקס. אבל יש מקרים נוספים בהם המתעד נושא באחריות פלילית חמורה. למשל, במקרים של רשתות להפצת חומרים פדופילים בהן צלמים מתעדים קטינות למטרות רווח.

במקרה לא פחות חמור, אישה מאוהיו חשודה בשידור סטרימינג חי של אונס נערה בת 17 באפליקציית “פריסקופ” של טוויטר.

התקיפה אירעה לכאורה ב-27 בפברואר, כאשר מרינה אלכסיבנה לונינה, 18, מכר בשם ריימונד ביל גייטס, 29, וקטינה בת 17, חברתה של לונינה.

הנאשמת לונינה

הקורבן ושני הנאשמים ישבו יחד ודיברו כאשר בשלב מסוים בערב גייטס כפה את עצמו על הקורבן ולונינה החלה בשידור רשת ב”פריסקופ” (שידור סטרימינג בזמן אמת) לרשת טוויטר, על פי ההודעה של משרד התובע הכללי במחוז פרנקלין.

חברה של לונינה במדינה אחרת צפתה בשידור ופנתה מיד לרשויות. על פי החשד, לונינה תיעדה את הנערה בת ה17 בעירום בלילה לפני התקיפה.

הטרדות מיניות של נשים בטוויטר והן בפריסקופ אינן תופעה חדשה. בעבר הוטרדו גיימריות על ידי גיימרים על רקע מיני בפרשה שנודעה בהאשטאג GamerGate#. בשנת 2014 זלדה, בתו של של רובין ויליאמס המנוח, סגרה את חשבון הטוויטר שלה לאחר שקיבלה תמונות פוטושופ מטרידות של גופת אביה. עם השקת “פריסקופ” במרץ 2015, משתמשות התלוננו על הערות סקסיסטיות ומטרידות, על פי דיווחים.  

בחודש פברואר, 2015, חודש לפני השקת “פריסקופ”, מנכ”ל טוויטר דאז, דיק קוסטולו, הודה במייל פנימי כי הטיפול של טוויטר בבעיית ההטרדות עלוב. “אנחנו גרועים בהתייחסות להטרדות וטרולים בפלטפורמה שלנו במשך שנים”, הוא כתב. תנאי השימוש של טוויטר ו”פריסקופ” אוסרים על הפצת “חומרים גרפיים בוטים”, כולל “ניצול ילדים, בעלי חיים או נזק לגוף”. 

נגד לונינה וגייטס הוגש כתב אישום עם סעיפים הכוללים חטיפה, אונס ותקיפה מינית. אם יורשעו, כל אחד מהם צפוי לעונש מאסר מרבי של יותר מ-40 שנים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן