נשים רבות בפייסבוק התקשו לפספס את המודעה הזו: לרוב לשמלה או עליונית שנראית נהדר, מאתר עלום כלשהו, במחיר לא ייאמן של 11.99$ בלבד.
המודעות מפנות לדף פייסבוק שבו יש מעט תלונות ולעתים בכלל לא, ושלל תמונות של דוגמניות וסלביות בבגדים שנראים נהדר. הדף מפרסם קישורים שמפנים לאתר שלו בכל כמה שעות, תמיד עם תמונות של נשים אלגנטיות שעושות חשק לקנות.
אך בין התמונות למציאות יש פער מכאיב, כפי שנכחו לדעת אלפי נשים שבזבזו את כספן לקבוצה מפוקפקת של חברות ביגוד סיניות בשמות כמו Zaful, SammyDress, DressLily ,Nasty Dress, TwinkleDeals, RoseWholesale, RoseGal ,RoseWe ,Nasty Dress, TwinkleDeals ,TideBuy, Choies, RomWe ו-Fashiomia.
בעוד נראה כי הסכומים שעלולים לרדת לטמיון הם קטנים, תחקיר של “באזפיד” מגלה כי גם כאן המציאות אחרת לחלוטין. על פי הבדיקה, לפחות שמונה מהאתרים האלה מקושרים לחברת מסחר אלקטרוני סינית, ShenZhen Global Egrow E-Commerce Co, שעשתה יותר מ-200 מיליון דולר במכירות ב-2014. החברה הזו, שמעסיקה יותר מ-1,000 עובדים, נרכשה על ידי אחת מחברות האופנה המוכרות בסין, חברה ציבורית בבעלות אחד האנשים הכי עשירים במדינה.
יש לא מעט קבוצות פייסבוק (למשל, Knock Off Nightmares) שמזהירות מפני התרגילים של הקבוצה, שמתבססת על תמונות גנובות, שיווק אגרסיבי ותמונות של תעודות אבטחה של חברות כמו פייפאל ונורטון סקיוריטי, גם במקרה הזה מדובר בזיוף.
צרכנים מתלוננים כי כאשר הבגדים מתקבלים הדמיון ביניהם לבין התמונות לא קיים: המידות קטנות מדי עד כדי התאמה לילדים, הצבעים דהויים, הבד זול והריח מזכיר משהו כימי.
שירות הלקוחות שלהם, בסין כמובן, כמעט שאינו נגיש, בוודאי כשאתם מבקשים מהם לקבל החזר או להחליף.
למרות פרסומים רבים ותלונות, האתרים האלה ממשיכים לשגשג, במיוחד בפייסבוק, בה מדיניות הפיקוח הרופפת של הרשת החברתית לא קיימת למעשה כשמדובר במסחר אלקטרוני, ממש זירה אידיאלית לנוכלים שרוצים לכוון לנשים שמתפתות לדילים זולים. ההטעיה לא מסתיימת כאן. מפעילי הדפים האלה מוחקים תגובות שליליות ופוסטים נגדם שמתפרסמים בדפי הפייסבוק שלהם. חלקם מפרסמים מספרי טלפון שגויים ופרטים מזויפים ליצירת קשר, כך שלא ניתן לאתר אותם.
אחת המודעות של הקבוצה
הסיפורים הכי קשים הם של נשים שרכשו שמלות שושבינה, נשף ואפילו שמלות חתונה מהמוכרים האלה ונכוו. מה אפשר לעשות כדי לא להיעקץ? להפנים ששום דבר טוב לא יצא לכם ממודעות לבגדים שנראים נהדר במחירים שנראים דימיוניים ומפנים לאתרי אינטרנט לא מוכרים. אם זה נראה יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי זה כנראה לא אמיתי. שתפו והזהירו חברות.