האיש הזה טוען שהוא מקבל חופשות והשכרות רכב חינם לאחר ששינה את שמו ל”נאל”

יש תחמנים שיודעים לנצל חולשות אנושיות ויש כאלה שמתמחים בניצול פרצות מחשב. בעולם שהופך יותר ויותר דיגיטלי, יש שפע הזדמנויות לאנשים ערמומים עם ידע טכנולוגי בסיסי עד מתקדם.

רייבן פליקס נאל, 24, מארה”ב, שינה את שם משפחתו ל-Null כשהגיע לבגרות. Null הוא ערך מיוחד המציין חוסר מידע או ערך ריק במערכות מחשב רבות. לטענתו, השם הזה איפשר לו לקבל שבעה לילות חינם בבתי מלון שונים והשכרות רכב חינם משום שהמערכות של החברות האלה לא זיהו אותו כאדם אמיתי.

נאל, מנהל מערכות בתפקידו, סיפר ב”רדאיט” בשם המשתמש koalahumper כי הפירצה גורמת למערכות להתייחס לפרטים שלו כאל מידע חסר ועל כן לעתים קרובות לא נגבה ממנו תשלום עבור השירותים שהוא צרך.

“קיבלתי הרבה דברים חינם משום שמתקבלת הודעת שגיאה בנוסח ‘שם משפחה לא יכול להיות ריק’ והאיש שמטפל בהזמנה מבטיח ‘לעדכן את שמי מאוחר יותר אך הם לעולם לא עושים זאת או לא יכולים”.

אם העובד עושה בעיות ומסרב לקחת הזמנה מרייבן בגלל הכשל הוא מאיים לתבוע על אפליה, שיטה שלרוב גורמת לנציגים לקחת את פרטיו כדי לטפל בהם מאוחר יותר, ואז הם לרוב שוכחים מהעניין או מוותרים.

“אני מאשים אותם לרוב ביחס משפיל ומאיים לתבוע אותם על אפליה בגלל שמי”, הוא כתב, “המנהל לרוב נותן לי את מה שאני מבקש ואומר ש’יוסיף את השם מאוחר יותר’. אנשים מאוד מפחדים ממשבר יחסי ציבור בימים אלה”.

נאל הוסיף כי לא היה באמת תובע. “כן, אני יודע שאני מניאק”, הוא כתב, “יחד עם זאת, אם מישהו יאמר לי שהוא לא יכול לקבל ממני הזמנה גם לאחר שאיים לתבוע אותו כנראה שאברך אותו, אספר לו כמה אנשים נכנעים בשלב זה ואאחל לו יום טוב. אולי אפילו אציע להזמין אותו לבירה”.

לדבריו, הסיבה לשינוי השם לא הייתה כדי להונות חברות אלא החלטה שקיבל לאחר שהסתכסך מהוריו ובחר לשנות את שמו ל”שום דבר”, כדי לא להיות משויך יותר למשפחתו.

שם המשפחה החדש לא היה רק ברכה לפליקס. לדבריו, הוא התקשה לפתוח חשבון בנק בכמה בנקים כתוצאה מכך. השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא למה לו לחשוף את עצמו. אולי רגשות אשם?

תמונת שער:  CC0 Public Domain

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן