נוסעת ישראלית ב-Gett פתחה דיון חשוב על הטרדות מיניות במוניות

נשים נאלצות לעבור חוויות קשות במרחב הציבורי מדי יום, החל מהערות סקסיסטיות, הטרדות מיניות של ממש וחמור מכך. גם בתחבורה ציבורית הן סובלות מהצקות קצת יותר מטרידות מנהג שחופר על פוליטיקה או מדבר ארוכות עם אשתו בטלפון הנייד.

נועם זדה, משתמשת ישראלית ב-Gett, פירסמה בפייסבוק פוסט המתאר חוויה שלילית שכזו בנסיעה במונית. 

“אתמול עליתי על מונית של Gett בדרכי לעבודה, במהלך הנסיעה הנהג ניסה לפתח איתי שיחה מספר פעמים, כל פעם עניתי בקצרה (כי בוקר ואין לי סבלנות לשיחות חולין עכשיו). הוא התעניין מה אני עושה בחיים, איפה אני גרה ועם מי. עניתי שאני גרה עם בת זוג שלי (פה כנראה הייתה “הטעות שלי”) ואז הוא ענה מבלי להסס – ״או!!! אפשר להצטרף אליכן???” 
שתקתי מההלם לרגע ואז שאלתי אותו – ‘אתה נשוי?’ הוא ענה בחיוב. ‘אם יבוא גבר זר ויציע להצטרף אליך ואל אשתך, איך תגיב?”, והוא הגיב בזעזוע רק מהמחשבה. עניתי לו שעכשיו הוא יכול להבין שהשאלה הזאת הרגיזה אותי, וביקשתי שנסיים פה את השיחה, הוא כמובן ישר “התאפס”, ואמר ״לא לא, אני צוחק, הכל בצחוק״. 

התלבטתי אם בא לי לדבר על זה ומה זה ייתן, אבל בסופו של דבר אני מאמינה שכדי לפתור בעיה-חייבות לדבר עליה קודם כל ולכן אני ב…

Posted by Noam Zada on Wednesday, March 30, 2016

למי שאולי חושב שמדובר בהומור ואין צורך “להיות כבדים בעניין” כתבה זדה: “אני לא יכולה להפסיק לחשוב איך אדם מבוגר וזר לחלוטין, יכול לחשוב לרגע שזה הגיוני להציע לי להצטרף אליי ואל בת זוג שלי? לאיזה תשובה הוא ציפה? כן חיכיתי כל כך שתבוא בסקודה הלבנה שלך ותגאל אותי ואת חברה שלי?! או האם הזוגיות שלי, החיים שלי, מסתכמים בבדיחה או פנטזיה מינית בעיניו?או נותנים לו איזשהי לגיטמציה להטריד אותי? תהא התשובה אשר תהא, מבחינתי היתה זו הטרדה מינית”.

“נסחו הנחיות בנוגע להטרדות מיניות ופנייה אל נוסעים/ות”, היא קראה ל-Gett, “שלחו להם את החוק למניעת הטרדה מינית במקומות העבודה, חייבו את הנהגים שלכם להשתתף בסדנא בנושא. את הדעות שלהם שישמרו לעצמם באמת, אבל כל עוד הם עובדים בחסות החברה שלכם, הם צריכים לכבד קודים בסיסים של התנהגות (וזאת מבלי להתחיל לדבר על החוק).זה הרבה יותר חשוב מכל פעילות שיווקית שתעשו”.

בתגובות לפוסט שפירסמה זדה שיתפו נשים אחרות מקרים של הטרדות שחוו בתחבורה ציבורית. 

Gett הגיבה בתגובה סטנדרטית ופספסה הזדמנות להתייחסות קצת יותר מעוררת השראה ותורמת לדיון: “נועם, ראשית נבקש להתנצל על החוויה הלא נעימה עם הנהג. נשמח אם תפני אלינו בהודעה פרטית על מנת שנוכל לטפל במקרה ולמנוע הישנותם של מקרים מסוג זה”.

זדה פחות מרוצה מהתגובה וחושבת שבדיקה נקודתית עם נהג זה או אחר פוטרת את Gett מגיבוש מדיניות מקיפה בעניין ביחס לכל הנהגים שלה: “בחרתי לעלות את הנושאמקרה אשר כפי שאתה רואה לא קרה רק לי, על מנת שיבינו שמדובר בתופעה מאד בעייתית שמתבצעת על ידי עובדים שיש להם אחריות שילוחית עליהם, ובמקום לטפל בנהגכמה נהגים סוררים ראוי ורצוי שהם ינסו לקדם את הצעתי – נסחו הנחיות בנוגע להטרדות מיניות ופנייה אל נוסעים/ות, שלחו להם את החוק למניעת הטרדה מינית במקומות העבודה, חייבו את הנהגים שלכם להשתתף בסדנא בנושא. את הדעות שלהם שישמרו לעצמם באמת, אבל כל עוד הם עובדים בחסות החברה שלכם, הם צריכים לכבד קודים בסיסים של התנהגות (וזאת מבלי להתחיל לדבר על החוק)”.

תודה לאסף מגידש על הטיפ

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן