חוקרים הצליחו לגדל לראשונה עוברי תרנגולת עם רגלי דינוזאור

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר קובע כי כל הדינזואורים נכחדו לפני 65 מיליון שנים בעקבות התנגשות אסטרואיד בכדור הארץ. אך מאובנים שהתגלו לאחרונה גילו כי יש דינוזאורים ששרדו והם אבות אבותיהם של הציפורים שמתעופפות מעלינו היום.

כדי להבין יותר את התהליך האבולוציוני, או כדי לזרז את פתיחת הגירסה האמיתית של פארק היורה, חוקרים בצ’ילה ביצעו שינוי גנטי בתרנגולים רגילים כדי שיתפחו רגליים בדומה לדינוזאורים. 

הם ביקשו להבין איך השוקית, אחת משתי עצמות ירח, התקצרה במרוצת האבולוציה והפכה קצרה יותר מהשוקה אצל הציפורים בנות ימינו. באמצעות מניפולציה בגן בשם IHH הם גרמו לעוברי תרנגולות לגדל שוקית עצם ארוכה כמו של דינוזאורים. הם פירסמו את הממצאים שלהם בכתב העת Evolution.

למרבה הצער, הדינו-תרנגולים לא בקעו מהביצה. מטרת הניסוי לא הייתה לגדל תרנגולים עם רגלי דינוזאורים אלא להבין את התהליך הביולוגי שגרם למעבר מרגלי דינוזאורים לרגלי ציפורים מודרניות.

זו לא הפעם הראשונה בה חוקרים מנסים להצמיח אברי דינוזאורים בציפורים מודרניות. בשנה שעברה אותו צוות הצליח לגדל כפות רגליים דמויי דינוזאורים לתרנגולים, וצוות מחקר אחר בארה”ב גידל בהצלחה חוטם דמוי דינזואורים בעוברי תרנגולים. מסביר הפלאונטולוג ג’ק הורנר:

צעד קטן למדע, צעד ענק לקראת דינוזאור מחמד לכל אדם. 

דרך Sciencealert

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן