חיידקים מאירים עשויים להדליק את רחובות פריז

חברה צרפתית מתכוונת להשתמש באנרגיה של חיידקים מפיצי אור כדי להאיר מקומות ציבוריים.

הסטארט אפ הצרפתי Glowee מתכוון להיעזר בחיידקים מאירים שנמצאים במים (bioluminescent bacteria) כדי להאיר חזיתות של חנויות, שטחים ציבוריים ומיצבים, כאשר התקווה היא להאיר רחובות שלמים עם הפנסים המיקרוביאלים האלה.

על פי דיווח ב-New Scientist, הפנסים האלה מורכבים ממארזים שקופים מלאים בג’ל שמכיל את החיידקים, יחד עם הסוכרים והחמצן שדרושים להם כדי לשרוד. החיידקים הם לא מדבקים או רעילים.

יש יתרונות סביבתיים ברורים בשימוש בביו-תאורה. על אף שבשלב זה לחברה אין כל כוונה להחליף את כל התאורה החשמלית בביו-תאורה, הרעיון נשמע מבטיח לטווח ארוך, אם התוצאה תהיה הפחתה בצריכת חשמל, יחד עם הפחתה ניכרת בפליטה של דו חתמוצת הפחמן.

באתר החברה נכתב: “כל האנרגיה שמופקת מתועלת לתהליך ייצור האור. התאורה גם פחות אינטנסיבית ומאפשרת להגביל את ההשלכות השליליות של זיהום אור”.

 בשלב זה יש כמה חסרונות לפתרון הזה. אפשר להפיק אור רק למשך שלושה ימים אם כי הצוות מקווה להאריך את פרק הזמן המרבי. כמו כן, השאלה אם הפתרון הזה בעלויות ובאמצעי הייצור שלו יכול אי פעם להוות תחרות ליעילות של טכנולוגיות תאורה אחרות. אם התשובה תהיה כן, היתרונות ניכרים. ניתן להתאים את הפנסים הטבעיים לכל צורה וגודל ולכל מקום. כמו כן, הפנסים נראים שקופים במהלך היום ובכך הם לא הופכים למפגע אסתטי סביבתי. 

ההשראה לפרויקט נבעה בעקבות חוק שאושר ביולי 2013 ואסר על משרדים וחנויות להמשיך להאיר את חזיתות החנויות שלהם בשעות הבוקר המוקדמות במטרה למנוע זיהום אור ולחסוך בצריכת חשמל. מאחר ו-Glowee מפיצה אור לא פולשני ולא צורכת חשמל היא מצליחה לעקוף את החוק הזה.

החברה ערכה קמפיין מימון המון מוצלח במאי, 2015, והיא משתפת פעולה בפרויקטים עם חברות להפקת אירועים, חברות רהיטים ואפילו בן אנד ג’ריז. מי יודע. אולי יום אחד נזכה להתהלך ברחובות המוארים כולם בחיידקים.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן