למה כלבים מטים את ראשם כשאנחנו מדברים אליהם?

עד היום אף אחד לא ידע לומר בוודאות למה כלבים מטים את ראשם כשאנחנו מדברים אליהם. הסברה העממית אומרת שזו הדרך שלהם להיראות מתוקים ולסחוט אותנו רגשית לאחר שגילינו שהם שוב עשו קקי על השטיח. אך על פי מחקר חדש שפורסם ב-Psychology Today, ייתכן שהנטיה הזו קשורה בכלל לראיה.

כלבים הם יצורים מאוד חכמים מבחינה רגשית. יש להם יכולת מופלאה להבין את שפת הגוף שלנו ולזהות את נימת הקול שלנו – הם יודעים לשייך מילים מסוימות עם פעילויות מסוימות שהם אוהבים לעשות ופעילויות אחרות שהם פחות אוהבים לעשות.

כחלק מהיכולת המשוכללת שלהם לקרוא שפת גוף, הם נוטים גם “לקרוא” את הבעת פנינו כדי לקבל מידע על מצבנו הרגשי הנתון בכל עת.

על פי עורך המחקר, סטנלי קורן, כלבים מטים את ראשם כדי שהם יוכלו לראות טוב יותר את תווי פנינו משום שהחוטם שלהם חוסם את זווית הראייה שלהם למחצית התחתונה של פנינו.

יחד עם העיניים שלנו, האף הוא מרכיב חשוב של ההבעה הרגשית האנושית, במיוחד עבור כלבים שיודעים לזהות אם השיניים שלנו חשופות או לא. אם תניחו אגרוף לפני האף תוכלו להבין עד כמה מוגבלת הראיה של הכלב.

במסגרת המחקר קורן ביקש מ-582 בני אדם להשלים סקר מקוון אודות הכלבים שלהם. מבין המשיבים, 62% אמרו כי הכלב שלהם מטה את ראשו באופן קבוע כאשר הם מדברים אליו.

רק 52% מבעלי הכלבים בעלי אף פחוס יותר (כמו פאגים או בולדוגים) אמרו שהכלב שלהם מטה את הראש. 71% מבעלי הכלבים עם חוטמים גדולים יותר כמו כלבי זאב דיווחו שהכלבים שלהם מטים את ראשם לעתים קרובות כאשר מדברים אליהם. הפער הזה בין הכלבים בעלי החוטם הארוך לכלבים בעלי החוטם הקצר הוביל את החוקרים למסקנה כי הטיית הראש קשורה לפחות באופן חלקי להשפעת החוטם על הראיה.

עם זאת, כאשר יותר ממחצית הכלבים בעלי חוטם קצר מטים את ראשם זה עדיין נתון גבוה במיוחד. קורן חושב שנתון זה עשוי להיות קשור לתגובה החיובית שהכלבים מקבלים כאשר הם מטים את ראשם.

“ייתכן שהשמיעה קשורה לכך או שהכלבים באמת מנסים להיראות חמודים. המחקר הזה הוא צעד ראשון לקראת מציאת התשובה ולפחות עכשיו יש לנו נתונים שאפשר לעבוד איתם”, כתב קורן במחקר.    

תמונת שער: r0sss, פליקר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן