התמונה האייקונית הזו של מארק צוקרברג עשויה לשקף את העתיד על פי פייסבוק

התמונה של מייסד ומנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, נכנס לחדר בו כל הקהל מרכיב משקפי מציאות מדומה, נראית כמו סצינה מהעונה החדשה של “מראה שחורה” אך היא צולמה אתמול באירוע של סמסונג ב-MWC 2016, כנס המובייל הגדול בעולם בברצלונה, והיא כבר בעלת פוטנציאל להפוך לאייקונית. 

מעניין שבתמונה הזו דווקא צוקרברג הוא היחיד שרואה את המציאות “הרגילה” ואינו מרכיב משקף. בשלב בו התמונה צולמה לא ידעו רוב הנוכחים שצוקרברג נמצא לידם וכאשר הוא הופיע על הבמה – בום!

הנוכחות שלו הפכה לעובדה קיימת. יש אנשים שהתייחסו לתמונה הזו כמבשרת חזון בלהות. אם עד כה המציאות היומיומית מזמנת לנו אנשים שראשם קבור בסמרטפון, העתיד על פי צוקרברג ושות’ הוא זומבים שהעיניים שלהם מכווסות לחלוטין. אחרים העדיפו להתמקד בהיבט הקומי של התמונה והיה מי שהעדיף להתייחס לתיעוד הזה כפי שהוא – עוד צעד אחד לקראת הכניסה למטריקס, לטוב ולרע. 

צוקרברג “גנב את ההצגה” ב-MWC כאשר הכריז על העתיד של פייסבוק ותקשורת במציאות וירטואלית. 

מייסד פייסבוק מקדם את חזון המציאות הווירטואלית כבר זמן רב. פייסבוק רכשה את Oculus VR ב-2014 עבור 2 מיליארד דולרים ב-2014 והיא צפויה לשחרר משקפי אוקולוס לצרכנים מאוחר יותר השנה.

באירוע Unpacked של סמסונג, היכן שנחשפו הסמסונג גלקסי S7 ו-S7 Edge, הסביר צוקרברג למה הוא כל כך נלהב ממציאות וירטואלית וחלם על שימוש בטכנולוגיה הזו מאז היה בן 11.

“תמיד חשבתי שיש דרך חלופית לנווט באתרי אינטרנט בשני מימדים. במקום זאת, אתם ממש תוכלו להיות שם”, הוא אמר.

“הודות לשותפות בין סמסונג לפייסבוק החוויה הזו עשויה להיות אפשרית בזכות הטכנולוגיה של אוקלוס. יום אחד תוכלו להרכיב את המשקף וזה ישנה את הדרך בה אתם חיים, עובדים ומתקשרים”.

 כדי לחבר כמה שיותר זוגות עיניים לחוויה של המציאות המדומה, סמסונג הכריזה באירוע כי היא מחלקת חינם משקפי Gear VR (המבוססים על הטכנולוגיה של אוקלוס) לכל מי שמזמין את הסמרטפונים החדשים שלה בהזמנה מוקדמת.

מאז רכישת אוקלוס מתאר צוקרברג את המציאות הווירטואלית כ”פלטפורמה החברתית” של העתיד. לא רק דרך חדש לשחק משחקים ולצפות בסרטים בחוויה “מלאה” שהמשתמש נוכח בתוכה, אלא גם להיות באינטראקציה עם אחרים.

אחת ההדגמות הבסיסיות לכך היא האופן בו אוקלוס ריפט תומכת במשחק פינג פונג באפס כבידה. בזכות חיישנים אוקלוס לא רק עוקבת אחר תנועות הראש אלא גם אחר תנועות הידיים, באופן שמאפשר לגוף להיות “נוכח” בעולם הווירטואלי. 

החזון של צוקרברג, שבעבר נראה רחוק מהמציאות הטכנולוגית, היום נראה קרוב יותר למציאות בזכות התפתחויות בתחום. באוקטובר 2014 גוגל השקיעה 500 מיליון דולר בסטארטאפ המציאות המעושרת Magic Leap, שפיתוח טכנולוגיה דומה לזו של אוקלוס. בחודש ינואר, 2015, מיקרוסופט חשפה את משקפי המציאות המעושרת שלה, Hololens, וכל הזמן הזה, בעקבות הכשלון של Google Glass, גוגל פיתחה את טכנולוגיית המציאות הווירטואלית שלה, שכוללת לא רק משקפי מציאות וירטואלית שמתחברים לסמרטפון אלא גם חומרה מתקדמת. על פי דיווחים, נראה כי גם אפל פועלת באותו כיוון ממש.  

מה שצפוי לספק את התוכן למשקפי המציאות הווירטואלית של אוקלוס והמתחרים עשויות להיות אפליקציות חברתיות למציאות וירטואלית. ממש כמו אפליקציות למובייל הן יציעו לנו משחקים וחוויות אינטראקטיביות שונות בעולמות של מציאות מדומה. במילים אחרות, צוקרברג מאמין כי אנשים לא רוצים לשוטט במציאות מדומה לבדם וזו כשלעצמה לא מספקת תמריץ טוב מספיק לרצות להחליף את המציאות הפיזית בחוויה טוטאלית של מציאות וירטואלית. לעומת זאת, כאשר משלבים אנשים במציאות מעושרת שכזו, החוויה הופכת להיות מרגשת.

עדיין לא ברור איך החזון הזה יתממשק לעתיד של פייסבוק. החברה כבר עכשיו מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת הצגת סרטונים ב-360 מעלות בניוזפיד, וצוקרברג רואה בכך צעד לקראת מציאות מדומה. אפשר לראות את הסרטונים האלה עם Gear VR, אבל הם לא מחייבים שימוש במשקפי מציאות וירטואלית.

המשקף לוקח אותנו צעד אחד קדימה, עוצם את עינינו למציאות הפיזית ופוקח אותן לעולם של מציאות מדומה, עולם שכולו פייסבוק, עם כל מה שמשתמש מכך. דמיינו נסיעה ברכבת כאשר החברים שלכם יושבים לצדכם בגופם הווירטואלי, לא הפיזי, או ארוחת ערב שהופכת להיות הרבה פחות בודדה בנוכחות חברים ששוהים פיזית במקומות שונים בעולם. מעיף את המוח!    

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן