מרוקו הפעילה את תחנת הכח הסולארית הגדולה בעולם

מרוקו הפעילה את “נור 1”, השלב הראשון של אחת מתחנות הכח הסולאריות הגדולות בעולם, במעמד מלך מרוקו, מוחמד השישי.

התחנה, שנבנתה סמוך לקווארזזטה במרכז מרוקו, פועלת בשלב זה בהיקף של 160 מגה וואטים ויש בה 500,000 מראות. היא עושה שימוש בטכנולוגיה תרמו-סולארית במקום פאנלים סולארים פוטו וולטאיים.

טכנולוגיה תרמו-סולארית עושה שימוש במראות שעוקבות אחר התנועה של השמש ומכוונות את קרני שמש כדי לחמם צינורית עם שמן. השמן מתחמם ונע לכיוון מרכז המערכת, שם היא מניעה טורבינה שמייצרת את החשמל הנדרש. היכולת של מערכות תרמו סולאריות לייצר חשמל סולארי לאורך זמן ועם עלות תחזוק מינימאלית, גבוהה יותר מאשר מערכות פוטו וולטאיות.

“נור 1” צפוי לספק חשמל למיליון בתים בערך, והוא יספק חשמל עד שלוש שעות לאחר שקיעת השמש. כאשר התחנה תפעל בהיקף מלא ב-2018, היא תכסה שטח גדול יותר מבירת המדינה, רבאט, ותהפוך לתחנת הכח הסולארית הגדולה בעולם הפועלת בהיקף של 560 מקה וואטים. בשלב זה היא תפעל במשך 20 שעות ביממה ותכסה איזור של 24.3 ק”מ רבועים.

התקווה היא שתחנת הכח החדשה לא רק תספק את צרכי האנרגיה של מרוקו אלא אף תוכל לייצא יתרות אנרגיה סולארית לאירופה.  

עלות הפרויקט עד כה היא 3.9 מיליארד דולר. כמיליארד דולר מהסכום הזה הושקעו על ידי בנק השקעות גרמני ו-400 מיליון דולר מהבנק העולמי. התקווה היא כי ככל שעלות האנרגיה הסולארית תלך ותרד, תחנות כח כאלה יהפכו כלכליות יותר ויסייעו למדינות נוספות לזנוח את דלקי המאובנים באדמה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן