הסטארטאפ הזה מתרחב מחללי עבודה משותפים לחללי מגורים משותפים

חברת העבודה הקהילתית WeWork נכנסה גם לתחום חללי מגורים משותפים. 

על פי דיווח באתר Fast Company, החברה החלה לבחון בסוף השבוע האחרון את המודל לאחר ש-80 חברי WeWork ועובדי החברה עברו לגור יחד ב-45 יחידות דיור בוול סטריט 110 בעיר ניו יורק, כאשר התוכנית היא לשכן יחד כ-600 בני אדם ב-20 קומות. 

נוסף על המגורים המשותפים, הדיירים ייהנו מאירועים קהילתיים כמו שיעורי כושר, ארוחות ערב משותפים, שירותי ניקוי וכביסה, רשת חברתית של הבניין שתהיה נגישה באמצעות אפליקציית מובייל.

אחת מיחידות הדיור המשותפות בניו יורק

 “אנחנו בשלבים הראשונים של ניסוי בקונספט מגורים קהילתי בעיר ניו יורק”, אישר דובר החברה, “הקונספט הזה הוא שכבה נוספת בפלטפורמה שלנו שמבקשת לאפשר לאנשים לחיות חיים מלאים יותר. במהלך שלב הניסוי נהיה קשובים לפידבקים מהקהילה שלנו”.

WeWork הוקמה בשנת 2010 בארה”ב על ידי היזם הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלוי. החברה מציעה ב-12 ערים מרכזיות בארה”ב, ישראל, אנגליה והולנד, חללי עבודה משותפים הכוללים שירותים משרדיים רבים וכך מייצרת לעסקים רבים אלטרנטיבה לשכירת משרד קטן או לעבודה מהבית. בחברה טוענים כי הייחודיות שלהם הוא בקהילת חברים המונה למעלה מ-40 אלף חברי קהילה רשומים, כאשר בין היזמים והחברות השונות נוצרים קשרי עבודה וחברות. 

הניסוי החדש הוא ניסיון מעניין ונועז להעתיק את הקונספט מתחום העבודה לדיור. במצגת פנימית של החברה שדלפה באוגוסט, מעריכה WeWork כי השירות שלה בתחום הדיור, המכונה בינתיים WeLive, עשוי לכלול 21 אחוז מההכנסות שלה – 605.9 מיליון דולר עד 2018. במצגת צוין כי WeWork מתעתדת להתפרס על פני 929,000 מ”ר של נדל”ן ולשרת 34,000 חברים תוך שלוש שנים.  

במקום בו פועל הניסוי מפעילה WeWork חללי עבודה משותפים בשבע הקומות התחתונות. על פי הדיווח, הבניין נראה כמו בניין מגורים לכל דבר, כאשר -200 יחידות הדיור במקום הן דירות סטודיו, בנות חדר אחד או שניים, עם מטבח פרטי ולפחות חדר שירותים ואמבטיה אחד. עם זאת, כל יחידת דיור מרוהטת לחלוטין ומעוצבת, וכוללת חיבור כבלים ואינטרנט פעיל עם המעבר. השכירות כוללת כבר דמי ניקיון כאשר החברים יתבקשו לשלם בנפרד על הכבלים, האינטרנט וניקיון לעתים קרובות יותר.

בכל קומה יש מתחם משותף כמו סטודיו ליוגה או אולם קולנוע קטן, ולבניין יש מנהל קהילתי שיהיה אחראי על ארוחות ערב משותפות בראשון, צפיות משותפות במשחקים, קריוקי ושיעורי כושר. 

הקונספט של מתחמי מגורים משותפים הוא לא חדש כמובן. לא לחברי קיבוצים, למשל. WeWork היא גם לא הסטארטאפ הראשון שעוסק בתחום. סטארטאפים כאלה כמו Common מציעים שירות בדמי שכירות חודשיים (הם קוראים לזה “דמי מנוי”) אך קהל היעד שלהם הם מילניאלים, צעירים שמבקשים פתרון דיור גמיש, כזה שיאפשר להם גם להתקפל בקלות ולעבור ליעד הבא, ככל שהחיים הופכים להיות יותר דינמיים.

עוד יתרון אפשרי לשירות כזה הוא לספק לאנשים תחושה של קהילתיות שהלכה לאיבוד בערים הגדולות. דווקא בעידן של רשתות חברתיות וחיבור און ליין ללא הפסקה, החיים האנושיים הפכו בודדים יותר במימד הפיזי שלהם (מי מכיר את השכנים שלו היום?). פתרון מובנה כזה עשוי לספק למנויים שלו את תחושת הביחד החמקמקה הזו, אם אכן ירצו בה. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן