8 מקצועות שיווק ותקשורת שצפויים להיות חמים בעתיד הקרוב

זה לא סוד ששוק השיווק הדיגיטלי משתנה במהירות – כל כך מהר עד כי חברות וארגונים מתקשים לעקוב. על כן, הביקוש לאנשי שיווק, בייחוד בעלי כישורים מתקדמים, נמצא בזינוק. 

יש לכם חברים בכל מקום, אתם מסוגלים להרים אירוע תוך שעות ולא אוהבים שגרה? בואו לעשות מזה קריירה

הכישורים הבאים עדיין אינם נפוצים במיוחד בישראל אך הם חמים כבר עכשיו בארצות הברית. אם לשפוט מהניסיון, הרבה מהטרנדים החמים שם נוחתים בארץ באיחור אופנתי של שנה עד שנה וחצי.

מאחר ואנחנו חיים בעולם גלובלי, אל תתפלאו בכלל שיותר ויותר מעסיקים ישראלים יחפשו בחודשים הקרובים עובדים עם כישורים כאלה בעתיד הלא רחוק.

1. יצרני תוכן / שיווק באמצעות תוכן

ארגונים גדולים רבים כבר מודעים לכך כי אי אפשר להצליח לאורך זמן בלי השקעה בשיווק באמצעות תוכן (Content Marketing). אם יש לכם כשרון ליצור תכנים מועילים ומשכנעים תוכלו ליהנות מיתרון על פני אחרים בתחום צומח. בין אם מדובר בכתיבה, צילום וידאו, עיצוב אינפוגרפיקות וכל כשרון שמאפשר לכם ליצור תכנים מרשימים און ליין עשוי להיות פתח לקריירה מצליחה.

אם אתם מתמצאים גם ב-Inbound Marketing (שם כולל לכל מתחמי התוכן של החברה שנועדו למשוך לקוחות כחלק מפאנל ההמרה הכולל גם הבנה בפעילויות שיווקיות בפלטפורמות מדיה שונות ובכלים שיווקיים אוטומטיים) זה בכלל יתרון חשוב שלכם. כישורים נדרשים: קופירייטינג, עיצוב, צילום, וידאו וקריאייטיב. כישורים משלימים הם ידע ב-SEO וב-CRO (אופטימיזציה ליחסי המרה).

2. מדע דאטה / אנליזת דאטה

בעוד ערוצי הקשר של עסקים עם הציבור רק הולכים ומתרבים ברשתות חברתיות ובכלל, עסקים נהנים מיותר גישה למידע מאי פעם. המידע הזה הוא אוצר בלתי נדלה לעסקים אך יחד עם זאת הוא גם כאוטי ובלתי מאורגן.

על כן, צצו כלים וטכנולוגיות חדשות שכל תכליתם הוא לעזור לעסקים לעשות סדר במידע ולחלץ מתכו נתונים חשובים שיכולים לתרום למכירות. אז מה זה מדען דאטה בכלל? זה חוקר שעושה שימוש ביכולות מתמטיות, תכנות וכישורי אנליזה כדי לחלץ תובנות מנתונים. אם יש לכם ראש טוב לסטטיסטיקה ואתם לא נרתעים מממשקים מתקדמים, זה בהחלט תחום חם שכדאי לכם להיכנס אליו. 

3. האקר גידול / צמיחה

האקרי צמיחה / גידול (Growth Engineering / Hacking) הם מושג חם בעולם הסטארטאפים בשנים האחרונות, אך הדרישה אליהם אינה מוגבלת רק לתחום הזה. האקר גידול הוא מי שמיישם אסטרטגיה המבוססת על דאטה וכלים טכנולוגיים כדי להשיג מטרות של צמיחה מהירה. התחום הזה דורש הבנה עמוק של האופן שבו משתמשים מבצעים אינטראקציות עם העסק שלכם און ליין, ליצור ניסויים (a/b testing) במטרה לבחון היפותזות שונות בקנה מידה קטן על מנת ליישם אותן בקנה מידה גדול.  

4. אופטימיזציה במנועי חיפוש (SEO)

השמועות על מותו של ה-SEO היו מוגזמות. מה שכן, אנחנו עדים לגסיסה של טקטיקות SEO מיושנות שמנסות לרמות מנועי חיפוש במקום לפעול יחד איתם לטובת המחפשים. ה-SEO המודרני מכיר בעבודה כי כדי להצליח באמת אין די באופטימיזציה למען מנועי חיפוש. יש צורך באופטימיזציה למען בני אדם. הדבר היפה ב-SEO זה שמדובר בהשקעה שמשתלמת לעסקים לאורך זמן. על כן, אפשר לצפות שהדרישה לאנשי SEO טובים רק תלך ותגדל ב-2016 ואל תתנו לאף אחד לומר לכם אחרת.

5. מנהלי קמפיינים של אוטומציית שיווק

ככל שהשיווק הדיגיטלי מתפתח הוא דורש ידע והבנה בפלטפורמות טכנולוגיות מורכבות. מנהל קמפיינים מבוססת אוטומציה צריכים להכיר כלי אוטומציה ומערכות CRM, מכירים גם מערכות לניהול תוכן (CRM) ואיך לממשק יחד טכנולוגיות שונות כדי להשיג תוצאות טובות. מנהלי הקמפינים מפעילים את תוכנות השיווק על בסיס פלטפורמות אוטומציה. הם מכירים היטב את נכסי התוכן של הארגון ואת פרסונות הצרכנים הפוטנציאלים השונות ואיך לגרום לכל אלה לעבוד יחד כדי לחולל מכירות. 

6. מנהל שיווק במדיה חברתית

היום לא מספיק לפרסם פוסטים בפרופילים השונים במדיה החברתית כדי להגיע לקהל. כדי להגביר את הנוכחות שלכם ברשתות חברתיות באופן יעיל ולהפוך אותה לרווחית, צריך להכיר במורכבות של הפרסום ברשתות החברתיות המובילות. אם תצברו ידע בהפעלת קמפיינים אפקטיביים (עם ROI חיובי) בכלים החדשים האלה, אין ספק שמעסיקים יעמדו אצלכם בתור. 

התפקיד כרוך בהיכרות עם כלים שונים לניהול המדיה החברתית שקשה עד בלתי אפשרי לנהל היום תוכנית שיווקית במדיה החברתית בלעדיהם. כלים אלה כמו Hootsuite ,Sprout Social ואחרים, יספקו לכם תמונה לא רעה של מצב התוכן שלכם ברשתות החברתיות וכמו כן את מצבם של המתחרים. תוכלו לבחון את מידת ההצלחה של התכנים שלכם בהפצה אורגנית ולקבל החלטה מתי ואיך לקדם אותם בקידום ממומן, תוך הבנה בתפעול מערכות פרסום מורכבות וידע בקריאת אנליטיקס חברתי. 

7. מחולל לידים / אופטימיזטור ליחסי המרה (CRO)

טראפיק זה שם מקצועי לקהל שמגיע לאתר או לדף הפייסבוק שלכם, אך מה יועיל הקהל הזה אם הוא לא יעשה את הפעולה שאתם מצפים ממנו לעשות (למשל, לקנות). כל עוד הקהל לא מומר ללקוחות המטרה לא תושג מבחינת הלקוח.

אגב, המרה אינה חייבת להיות מכירות. היא יכולה להיות רישום לניוזלטר, יצירת חשבון חדש, השלמת סקר, הורדת אפליקציה ושלל יעדים אחרים כאשר יחס ההמרה הוא האחוז של האנשים מבין המבקרים שביצעו את הפעולה המבוקשת.

כמובן שככל שיחס ההמרה גדול יותר הלקוח יהיה מרוצה יותר. אופטימיזציה של יחס המרה (CRO) היא התהליך של שיפור האתר שלכם על מנת שימיר יותר גולשים ללקוחות. עובדים בתפקידים האלה נדרשים להתמחות ב-A/B טסטינג רב תכליתי, אנליזה של נתיבי לקוח, סקרי לקוחות, אנליזה של נטישת עגלת קניות, סגמנטציית קהלים ועוד. 

8. אסטרטג קיימות 

תחום שלא היה קיים כלל עד לפני כמה ימים הופך להיות עצום בשנים האחרונות. קיימות (או פיתוח בר קיימא) הוא תהליך היוצר פיתוח המאזן בין ההיבטים הכלכליים, החברתיים/קהילתיים והאקולוגים/סביבתיים. הוא פיתוח המספק את צורכי הדור הזה מבלי לפגוע ביכולת של הדורות הבאים לספק את צרכיהם. אסטרטג קיימות בחברה צפוי לפקח על טביעת האצבע של החברה במעשיה על החברה, הן פיזית והן חברתית, ולהציע דרכים בהן התרומה של הארגון לחברה צפויות להיות התורמות ביותר.

יש לכם חברים בכל מקום, אתם מסוגלים להרים אירוע תוך שעות ולא אוהבים שגרה? בואו לעשות מזה קריירה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן