בג”צ דחה את העתירה ואישר לשדר את הפרק של “המתבגרים” שעוסק בפורנו

בג”צ דחה הבוקר את העתירה נגד שידור התוכנית המתבגרים בנושא בפורנוגרפיה והיא תשודר הערב ב-20:30 בערוץ הילדים. על פי מיטב המסורת של ניסיונות ההחרמה נגד “גדר חיה” ו-“שוברים שתיקה”, סביר להניח שגם הפרק הזה ישבור שיאי צפייה.

לפני כן בית משפט המחוזי בתל אביב ביטל את צו המניעה נגד שידור הפרק. התוכנית עלתה לדיון בוועדת החינוך של הכנסת ושם התריעו “מומחים” כי משודרים בה תכנים מיניים שלא הולמים את גיל הצופים.

למרות הביקורת, השופטת צילה צפת קבעה בהחלטתה כי “אין עוררין על כך שהתכנית לא מכילה תכנים פורנוגרפיים או מיניים, אלא רק שיח של ילדים”, ודחתה את העתיקה של עו”ד חוה קליין מ”המכון לטובת הילד” ולימור בר און, מייסדת ארגון “שומרים על הילדים”.

טוב עשו כל הערכאות כאשר דחו את העתירה המגוחכת הזו. מצפייה בפרק ברור לי מה החריד כל כך את ההורים שעתרו. לא שהתוכנית כוללת תכנים פורנוגרפיים (היא לא) אלא שהם גילו לתדהמתם שהילדים יודעים מהי פורנוגרפיה, שהם יודעים להבדין בינה לבין אירוטיקה, שהם מבינים שזו תעשייה שמגלגלת כסף על בסיס החפצה של אברי גוף.

הם מודעים לכך שאברי המין שמוצגים בפורנוגרפיה לא מייצגים את המציאות ויחסי המין בפורנו אינם ייצוג אמין או מכבד נשים. בקיצור, לא רק שהפרק הזה לגיטימי, הוא מופת חינוכי, גירסה נקייה מאוד של מה שהילדים חשופים אליו כבר בגיל צעיר. 

הנה דוגמה לסרטון שהלך הרבה יותר רחוק ובצדק. די לפוריטניות. ילדים חשופים באופן בלתי ישיר לכל הטוב ושברע ברשת. המעט שהורים ומחנכים יכולים לעשות זה לספק מידע משלים ומאזן ולא להיקלע לפאניקה. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן