הסיפור הלא צפוי מאחורי פסיקת השופט ציון קאפח על בת ה-9 בעלת “האופי המתירני”

השופט ציון קאפח חטף השבוע הרבה ביקורת בעקבות פסק הדין של הרכב שופטים בו השתתף והקל על עונשו של יניב נחמן, שהורשע באונס ומעשה מגונה בכוח.

“מידת הפגיעה בערכים החברתיים אינה ברף הגבוה. הנאשם אמנם ביצע עבירות מין במתלוננת, אך מעבר לאלימות הכרוכה במעשים המיניים מעצם טיבם, לא נגרמו למתלוננת בעטיים נזקים גופניים והפעלת הכוח לא הייתה ברמה גבוהה”, כתבו השופטים בפסק הדין השערורייתי הזה.

בעקבות הפסיקה הזכירו כלי התקשורת פסקי דין שערוריתיים קודמים בהם היה מעורב השופט קאפח. אחד המקרים האלה הוא משנת 2003, אז נמתחה ביקורת על קאפח  בזמן שהיה שופט בית משפט שלום בתל אביב בעקבות החלטתו לשחרר ממעצר את הספר דורון בוחניק שנאשם בביצוע מעשים מגונים בילדה. קאפח שחרר את בוחניק למעצר בית לאחר שהטיל ספק ב”תמימות” של הילדה שנפלה קורבן למעשיו.  

“הנאשם אמנם זאב, אבל הקטינה אינה כיפה אדומה כלל ועיקר”, כתב קאפח בהחלטתו. בנוסף, השופט הוותיק טען גם כי המעשים המגונים בוצעו בילדה מרצונה וגם עבור תשלום. “היה לה אופי מתירני”, קבע השופט בדברים מעוררי מחלוקת וטען כי היא יזמה חלק מהמפגשים עם הנאשם ואף נהנתה מהם.

לפי טענת התביעה, נהג בוחניק להראות לילדה סרטים פורנוגרפיים בוידאו ולצלם את הקטינה בעירום. באישום נוסף נטען נגדו כי הילדה הגיעה עם קטינה נוספת לביתו, בת תשע וחצי, שתי הילדות התפשטו והנאשם ביצע מעשה מגונה באחת מהן. כמו כן הואשם בוחניק כי צילם את הילדה במצב אינטימי.

הפרקליטות ערערה על ההחלטה לשחרר את בוחניק והערכאה הגבוהה קיבלה את הערעור. השופט צבי גורפינקל מתח ביקורת נוקבת על קאפח. “קשה להעלות על הדעת כי ילדה בת 9 מתחילה להתנהג כזונה מיד במפגש הראשון עם הנאשם. אין להטיל כל אשמה על הקטינה, שפיתתה כביכול נאשם בן 30.

בית המשפט התעלם לגמרי מהעובדה שמדובר בפדופיל”. לדעת השופט המחוזי, אין להטיל את מלוא האשמה על ילדה בטענה שפיתתה כביכול את הנאשם. לדעת השופט גורפינקל התעלם השופט קאפח מהעובדה, כי בוחניק הוא פדופיל חובב קטינות “מה לו לאדם מבוגר להתעסק עם ילדות אם אינו פדופיל?”, כתב.

אלא שהסיפור מאחורי הפרשה מורכב יותר. הילדה הגדולה יותר בתיק (לא בת התשע), אנסטסיה, טענה מאוחר יותר כי גרמה להרשעתו של דורון על לא עוול בכפו.

היא יצרה איתו קשר עם שחרורו ולהפתעתו הוא הסכים. השיחות ביניהם הובילו לקשר שהסתיים בנישואין יחד ושני ילדים. הפרשה זכתה לתיעוד בסרט של פז שוורץ, “אהבה בלתי צפויה”, ששודר בשנה שעברה בפסטיבל “דוק אביב”.

מתוך סרטה של פז שוורץ, “אהבה בלתי צפויה”

כמובן שאין בסיפור המדהים הזה כדי לבטל את הרשעתו של בוחניק, ודאי שלא בעניין הילדה הקטנה יותר, לעדן את ההתבטאויות של השופט קאפח או להניח שהטענות של אנסטסיה על חפותו של בעלה נכונות. יכול להיות שיש כאן מקרה קלאסי של תסמונת שטוקהולם בו הקורבן מתאהב במנצל. ובכל זאת מדובר בסיפור יוצא דופן שמעמיד באור קצת שונה את הפרשה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן