הבאזז: מה הדימיון והשוני בין המאבק נגד ערבים בעפולה וחרדים ברמת אביב?

הפוסט הבא, שמשווה בין המאבק של מרצ בהתחרדות של שכונת רמת אביב לבין המאבק של תושבי עפולה ואופקים היהודים נגד בנייה ערבית בתחומי הישוב שלהם, צובר באזז בשעות האחרונות.

הפוסט מדגיש את השימוש של מרצ במושג “צביון” פעם אחת במשמעות חיובית, כאשר מדובר בתמיכה ביישוב ערבים באופקים ובעפולה, ובפעם שנייה במשמעות שלילית כאשר מדובר בכניסת חרדים לרמת אביב תחת הכותרת “נאורות, קווים לדמותה”.

ובאמת, איך מרצ יכולה לתרץ מאבק נגד כניסת חרדים לשכונת אביב בנימוק של פגיעה בצביון החילוני של השכונה ומנגד לכנות התנגדות תושבים לכניסת דיירים ערבים לעפולה ולאופקים “גזענות”?

נאורות, קווים לדמותה

Posted by Eyal Noy on Wednesday, December 9, 2015

יערית אהרוני, תושבת עפולה, על המחאה נגד הקמת שכונה ערבית.***על כך ועוד בתוכנית המלאה>> http://bit.ly/1NEMION

Posted by ‎חמש עם רפי רשף‎ on Monday, December 7, 2015

כן, סביר להניח שרוב תושבי רמת אביב רוצים להתגורר סמוך לאנשים “כמותם”, בהתייחסות למצב סוציו אקונומי ואמונה דתית (הם יכולים  להיות מסורתיים אבל לא ממש ‘פינגווינים’). והם לא לבד, למה להיות צבועים? אף אוכלוסיה לא תרגיש בנוח עם פלישה של אוכלוסיה שהיא מזהה כמאיימת עליה. רוסים עשויים להתנגד לכניסת אתיופים, אשכנזים עושים ועדות קבלה כדי לסנן “מזרחים מדי” ונראה מה יקרה אם חילונים ירכשו בתים בלב בני ברק. אפשר לומר שכל ישראלים גזענים זה לזה והתופעה הזו ממש לא התחילה בעפולה או אופקים. 

נכון לומר שמאחורי המילים היפות של המאבק ברמת אביב לא מסתתר באמת הומניזם אוניברסלי ובמקרה של עפולה ואופקים התושבים כלל לא מנסים להסתיר את הסיבה האמיתית להתנגדותם (החשש שיש ערבים – יש פיגועים).

אני מבין את תושבי עפולה שיצאו להפגין נגד ערבים. אם נעזוב לרגע את ענייני ההתבוללות ושאר ענייני נירנברג שמדי פעם מתפלקים ל…

Posted by John Brown on Tuesday, December 8, 2015

אי צביון בשכונה עלול להוביל למחזות קשים כמו בכל מקום בו יש ג’נטרפיקציה. התוצאה עלולה להיות פגיעה במירקם החיים של הקהילה שמתגוררת במקום ופירוק תרבותי וחברתי.

תושבי עפולה שמפגינים נגד מגורים של ערבים בעיר ( “ערבים החוצה” ) אתם גזענים, עלובים ובושה לעם ישראל. אין שום תירוצים והצד…

Posted by Ortal Ben Dayan on Tuesday, December 8, 2015

במובן זה, מצב בו חודרת אוכלוסיה ייחודית בעלת צביון ותרבות משלה לישוב קיים תוך ערעורו ופירוקו. האם תושבים ערבים עניים יקבלו בברכה כניסה של יהודים עשירים לשכונות שלהם תוך דחיקת האוכלוסיה הקיימת? לא, אבל זה קרה, ביפו.

השאלה המעניינת באמת היא איך נוהגת האוכלוסיה החדשה ברגע שהיא הופכת למיעוט ניכר בישוב החדש. המבחן הפשוט הוא חזית הרחוב: איך תשתנה חזות הרחוב עם כניסה של אוכלוסיה מסוימת.

אפשר לתאר בקלות על סמך העבר מה יקרה במציאות בה תושבים ערבים מהווים 15% מאוכלוסיית ישוב מול מציאות בה חרדים מהווים 15% מאוכלוסיית ישוב. במקרה של הערבים התשובה היא שלא ישתנה דבר. במקרה של החרדים צפו לחסימת כבישים בשבת והצבת שלטים שמבהירים לנשים איך רצוי שיתלבשו כשהן עוברות ברחובות “שלהם”. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן