השנה היא אמנם 2015 אבל עולם הפרסום לא ממש התקדם בניו זילנד, בהסתמך על התמונות הבאות, חלק מקמפיין של מותג בגדים “I Love Ugly” שהשיקו קו של תכשיטי גברים. כמו שאתם רואים, התכשיטים ממש אינם העניין כאן אלא ציצי ותחת.
הקמפיין כצפוי, עורר סלידה ותגובות קשות אם כי כדאי לזכור שכאשר טום פורד השיק קמפיין שהציב בקבוק בושם על הוואגינה ובין השדיים רוב המבקרים הללו זאת “כאמנות” ואת פורד כ”גאון”. מכאן שמדובר בקמפיין חקייני נוסף לשאר מגרעותיו.
אז על מה בעצם הסערה? אולי הידיים הגברים שנוגעות במקומות אינטימיים במקום הבושם עצמו. האישה מוצגת בפירוש כחפץ או אובייקט שאפשר לגעת בו כשרוצים.
האם הקמפיין מדבר לגברים? ברור. האם פמיניסטיות יסלדו מזה? בטח. האם זה יקפיץ מכירות? אולי. מה שבטוח, הרבה אנשים זועמים.
התמונות התפרסמו במקור באתר “High Snobiety” אך כעת אפשר לצפות בהן רק בדף הפייסבוק של החברה. ראש המועצה הלאומית למען נשים בניו זילנד, ריי דאף, הביע את אכזבתו מהמודעות. הוא מצביע על כך שהנשים מוצגות כפרופס. מבחינתו זה מעורר הטרדות מיניות ואף אלימות. “כמותג שפונה לבחורים צעירים הם צריכים לעשות יותר כדי לקדם גישות בריאות יותר”.
אז הנה מנת הציצי והתחת שהמותג נורא רצה להציג לנו:
חלק מהתגובות שכמובן הצביעו על הבעייתיות בקמפיין:
המודעות של פורד שדווקא זכו לצד הקטילות לתשבוחות מצד מבקרים: