5 דברים שפלנרים לעתיד במשרדי פרסום צריכים לדעת

‘פלנינג’ או ‘אסטרטגיה’ הן מילים די מפוצצות שמתארות תפקיד די פשוט. לפלנר יש משימה אחת עיקרית והיא להבין אנשים ומה מניע ומושך אותם למוצר, מסר או מותג מסוים. הפלנר הוא לב משרד הפרסום, או יותר נכון המוח שלו. בלה בלה בלה, הייתי ממשיכה עם כל המידע הגנרי הזה, אותו אפשר למצוא בחיפוש קליל באינטרנט, אבל במקום זה הנה חמישה דברים שרק פלנרים שעובדים במשרד פרסום יודעים מפי אחת שיודעת.

קורס אסטרטגיה וניהול הפרסום של הבצפר יכשיר אתכם להיות מנהלי שיווק, מנהלי מותג, מתכנני אסטרטגיה במחלקות שיווק בחברות וארגונים, מנהלי לקוחות או פלאנרים במשרדי פרסום וכל זאת באמצעות מתודות למידה ותרגול בלעדיות. 90% מבוגרי הקורס עובדים בתעשייה. לפרטים>>

1. הכירו את ה-BFF החדש שלכם 

לא, זה לא מנהל הבנק שלכם, למרות שהוא בטח יאהב אתכם קצת יותר. גם לא הלקוח שייקח אתכם לדינר במסה ויקשקש איתכם על אסטרטגיות. הכירו: פאוור פוינט – אתם, אתם – פאוור פוינט.
אני חייבת חצי מהקריירה שלי לפאוור פוינט, תוכנת המצגות המיושנת של מייקרוסופט, עמה הכנתי איתה אלבום תמונות לשחרור מהצבא. אם לומר את האמת היא גם אחראית על חצי מהקריזות שלי בדרך. כל דבר שאתם רוצים להגיד כפלנרים צריך להיות מפורמט למצגת.

רוצים להעביר ללקוח את הרעיונות שלכם עבורם? מצגת. רוצים להנחות את צוות הקריאייטיב במשרד כדי שיעבוד בהתאם למצב השוק? מצגת. רוצים לבקש קפה מהקולגה שלידכם? מצגת. רוצים להודיע על יום חופש? חבל, אין חופש לפרסומאים, יש פרסומאים שחופש להם.

2. איך אתם עומדים מול קהל?

אתם הולכים לעשות את זה הרבה. מפגישה לפגישה, ממצגת למצגת – אתם הקברניטים שמציגים את האסטרטגיה ואת התורה. יש לכם חצי שעה עד שעה לעמוד ולהציג, לשנות סדרי עולם, לגרום לכולם להבין, לפרוש את המשנה ולחכות שידלקו האורות וכולם יתחילו להתווכח על מה שהצגתם. במילים אחרות, תתכוננו לעמוד מול 5-10 אנשים ולהיראות כאילו יש לכם מושג על מה אתם מדברים.

אני זוכרת את המצגת הראשונה שלי, כל כך רעדתי מהתרגשות, שהלקוח ריחם עליי ולכן אישר הכל. עד היום כשאני רואה אותו שנינו נזכרים, הוא צוחק, אני צוחקת, הוא צוחק, ואז אני מתחילה לבכות קצת. בכל מקרה, זה מחשל בטירוף. גם אחרי שש שנים של מצגות, כל פרזנטציה כזו היא התרגשות מחדש.

3. לעולם לא מפסיקים ללמוד בתפקיד הזה

נכון, אפשר להגיד את זה על כל תפקיד. אבל פה באמת מדובר בלימודים. כשאתם רואים מישהי בפייסבוק שכתוב לה שהיא עובדת באוניברסיטה של החיים, אל תזלזלו בה כי מצב שהיא לא פרחה אלא פלנרית.

כל היום לומדים ממחקרים, תיאוריות, טרנדים ומגמות. כל הזמן צריך להשאר מעודכנים, לדעת כמה שיותר, לשתות מידע, להפוך משהו שהוא לא מידע למידע. אין דבר כזה פלנר שלא יודע, יש דבר כזה פלנר ש’אההה…שאלה מעולה, תכף נגע בה’.

4. ניטשה, כהנמן וגם מרילין מונרו יהיו לצדך ברגעים הקשים

כבר אמרנו שהתפקיד הזה אומר להבין אנשים. אז אם כבר לימודים – לצד המודלים הכלכליים והתיאוריות הקלאסיות – אפשר להעלות בסיאנס את כל מי שרוצים כדי להיעזר בו בדרך להבנה ולגיבוש האסטרטגיה. אפשר להעזר בעולם הפילוסופיה, התרבות, העסקים, האנתרופולגיה – ואפילו רצוי. תהליך החשיבה של הפלנר מורכב מהמון מקורות מידע והתבססויות על מגמות והתנהגויות – ואת חלקם הוא יכול לבחור בהתאם לבריף עצמו.

טיפ קטן שבאמת נכתב מדם ליבי: תבררו האם הלקוח דתי לפני שאתם מצטטים את ניטשה באמרתו הידועה “אלוהים מת” בגופן 96 על שקף ההתחלה במצגת, אחרת תוכלו לצטט את הבוס שלכם אומר עליכם את אותו הדבר.

 5. יש לכם יותר כובעים מג’יי זי – אתם פלנרים

נכון, זו ההגדרה שלכם. אבל מה שלא יהיה כתוב בתלוש המשכורת שלכם זה שאתם  גם לפעמים מנהלי הקריאייטיב, לפעמים הקופי, לפעמים היועצים האישיים ולפעמים הפסיכולוגים של הלקוח/הקולגות במשרד.

נבחרתם לתפקיד כי משהו בחשיבה שלכם הוא מאד לוגי ומעניין. נבחרתם לתפקיד כי אתם באמת מסוגלים להבין אנשים ולהבין מה עובד ומה לא עובד. וכמו שנאמר על ידי פילוסוף מהמאה ה-16, “אם אתם מסוגלים להבין אנשים – אתם מסוגלים לעשות הכל, כולל לתת ציטוטים שאינם קיימים ולגרום לאנשים להאמין שהם כן”.

הכותבת, נטע רייך, היא פלנרית לשעבר והיום מנהלת קרייאטיב 

תמונת השער: “אף אחד כבר לא רוצה לגנוב את בן הזוג שלך. תחיו לרגע הזה”. מתוך קמפיין של האגודה למלחמה בסרטן האמריקנית, Kelly Garbato דרך פליקר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן