למה אסור להפחיד את החתול שלכם עם מלפפון

לפני כמה ימים שיתפנו בדף הפייסבוק של “חורים ברשת” וידאו המאגד סרטונים ביתיים של אנשים שתיעדו כיצד הם הפחידו את החתול שלהם עם מלפפון שהציבו מאחוריו. הסרטון רשם מיליוני צפיות בשבוע האחרון.

במבט ראשון זה באמת מאוד מצחיק אך במחשבה שנייה ראוי להכות על חטא. מומחים מזהירים כי מעשה כזה גורם מתח מיותר לחתולים ואם אתם אוהבים אותם אין סיבה לתת להם לסבול בשביל צחוקים. בקיצור, אל תנסו את זה בבית.

“אם אתם גורמים מתח לבעל חיים זה לא דבר טוב”, אמרה ג’יל גולדמן, מומחית להתנהגות בעלי חיים בראיון ל”נשיונל ג’יאוגרפיק”, “אם אתם עושים את זה כדי לגרום לכם לצחוק זה גורם לי לפקפק באנושיות שלכם”. 

ג’ון ברדשואו, מומחה להתנהגות חתולים באוניברסיטת בריסטול, אומר כי הסרטונים האלה “מתועבים”, והם “מעודדים אנשים להפחיד חתולים ומזמינים אחרים לצחוק עליהם”.

גולדמן מסבירה כי מלפפונים מעוררים את אינסטינקט הבהלה הטבעי של חתולים. הם רואים מלפפונים במקום בו הם לא מצפים לראותם ועשויים לבלבל בין הפולש הירוק לנחש, טורפים מסוכנים שהטבע שלהם מצווה להיזהר מפניהם. באמצעות תגובת הבהלה החתול מנסה להתרחק מגורם הסכנה מהר יותר ככל שניתן.

מומחים מסכימים שזה טוב להכניס הביתה עצמים שמעודדים את המשחקיות של חתולים אבל לא במטרה להבהיל אותם. אם תנסו להבהיל את החתול שלכם בכוונה זה עלול לגרום להם לפצוע את עצמם, לשבור משהו או לגרום להם מתח ממושך ומיותר. הרי גם אם יפתיעו אותנו מאחור סביר להניח שניבהל מאוד. ואיזה מצחיק אם מישהו יצלם את זה ויעלה את הסרטון ליוטיוב? 

פרסמו דרך “חורים ברשת” ותגיעו למאות אלפי ישראלים עם תוכן שעושה באזז. לפרטים>>

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן