התשובה המוחצת של מייסד ווטסאפ לתומך תנועת החרם על ישראל

איך משיגים השפעה ומגדילים את הנוכחות ברשתות חברתיות? תפסו לעצמכם מקום בסדנה המעשית “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent

ג’אן קום, ממייסדי אפליקציית ההודעות החברתית ווטסאפ, הגיב ביום חמישי על פוסט פייסבוק של הקבוצה הפרו ישראלית StandWithUs, שהצביע על “הטיפשות” בקמפיין של תנועת החרם על ישראל, ה-BDS.

הפוסט של StandWithUs הציג תמונה שצולמה באוניברסיטת אוקספורד של לפטופ מקינטוש ועליו מדבקות התומכות בחרם על ישראל. על גבי הלפטופ צורף מכתב שנכתב ביד ומסביר כי טכנולוגיה ישראלית שולבה באותו לפטופ עליו הודבקו מדבקות המחאה.

“היי, רציתי רק ליידע אותך שהתקן אחסון הפלאש המשולב במחשב הזה עוצב ונבנה על ידי “אנוביט”, חברת טכנולוגיה ישראלית! אם אתה לא רוצה בו יותר העבר אותו לשולחן מאחוריך”, על פי המכתב.

אפל הכריזה על רכישת חברת הטכנולוגיה Anobit מהרצליה בחודש ינואר, 2012. בפוסט של StandWithUs נכתב: “רק תומך של BDS יהיה כל כך טיפש”. 

From University of Oxford: Boycott Israel stickers on Israeli made technology – only a BDS supporter would be so foolish.

Posted by StandWithUs on Thursday, November 5, 2015

הפוסט קיבל יותר מ-12,000 לייקים, תגובות ושיתופים רבים. עד כאן שום דבר יוצא דופן, אך אחת התגובות נכתבה על ידי מייסד ווטסאפ, ג’אן קום. הוא הגיב במילה אחת: Priceless – כלומר, שווה זהב.

עבור ההסברה הישראלית נגד ה-BDS, התגובה הזו אכן שווה זהב. “ברור שזו הצהרה נגד ה-BDS”, אמר אתמול ל”ג’רוזלם פוסט” מייקל דיקסון, המנהל של StandWithUs, “לפעמים מילה אחת זה כל מה שדרוש. בימים אלה הצהרה יכולה להיות לייק בפייסבוק, שיתוף או תגובה”.

ג’אן קום

דיקסון הסביר כי התמונה צולמה במקור ב-2013 והתקבלה מחבר של הצלם, שהעלה אותה למדיה החברתית בחודש נובמבר, 2014. לדבריו ב-StandWithUs החליטו לפרסם את התמונה שנה מאוחר יותר משום שנושא ה-BDS עדיין רלוונטי.

דרך ג’רוזלם פוסט

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן