קמפיין חדש לקירוב לבבות מציג את השכנים החילונים כסיוט מרחוב אלם

איך משיגים השפעה ומגדילים את הנוכחות ברשתות חברתיות? תפסו לעצמכם מקום בסדנה המעשית “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent

משום מה כמעט כל יוזמה של “קירוב לבבות” בין דתיים לחילונים מסתיימת בכך שחילונים מוצאים את עצמם עוסקים בריטואל דתי. כך גם בקמפיין הבא, שיזמה עמותת “קרוב ללב” והופץ דרך פרופיל הפייסבוק של חנוך דאום מאחר והיוזמים הניחו, כנראה במידה רבה של צדק, שהקהל הרלוונטי או לפחות חלקו עוקב שם.

הקמפיין מציג שכנים דתיים שדופקים בדלתם של השכנים החילוניים שלהם ומזמינים אותם להדלקת נרות לחנוכה. השכנה החילונית מציעה להם חטיפי שרימפס לא כשרים ובשר עם חלב, השכן (יריב אופנהיימר, מזכ”ל שלום עכשיו לשעבר) קושר את שכניו הדתיים לכסא ומכריח אותם לחתום על יוזמה לפתיחת עסקים בשבת.

הילד החילוני הקטן מלמד את שכנו לשתות ויסקי, השכנה החילונית מאכילה את שכנה הדתיים אקסטזי והילדה החילונית עושה קעקוע לילדה הדתית. לילדים החילונים קוראים, דרך אגב, כריס ומריה, כלומר, מתבוללים נוצרים.

אז נכון שנעשה שימוש בסטיגמות על דרך של הומור בהגזמה, אלא שהסטיגמות הן חד צדדיות והתוצר רדוד ומרחיק. השכנים הדתיים מוצגים כאנשים “נורמלים”, שרק רוצים לעשות מצווה, בעוד השכנים החילונים שלהם הם קצת “קוקו”. אמנם, קהל היעד של הקמפיין הזה הוא דתיים אך בפועל הוא רק מעצים את הסטריאוטיפים של החילונים. הם חסרי רגישות שמגישים אוכל לא כשר לדתיים, אם כהתרסה או חוסר מודעות והחילוניות מוצדקת כסוג של מחלה. בפועל, כפיה חילונית אינה קיימת. איש אינו דורש מאנשים דתיים לעבוד בשבת, לאכול מזון לא כשר או לנסוע בשבת בעוד שחילונים כן נדרשים לוותר ולהתחשב. אפילו הביטוי “איש באמונתו יחיה” מוטה לטובת אנשים מאמינים. 

היו לי שכנים דתיים ומעולם לא הייתה לי בעיה של תקשורת איתם. אני לא חושב שהם ראו בנו, החילונים, סוג של מפלצות מפחידות ומנגד לא ראיתי בהם אנשים שנחתו מכוכב אחר. בפועל המכנה המשותף רחב בהרבה וסרטונים כאלה רק מרחיקים ולא מקרבים. ואם כבר השכנים הדתיים רוצים לשבת ולדבר עם השכנים החילונים שלהם הם פשוט יכולים לדפוק בדלת ולשבת ולדבר, גם בלי תירוץ של ערכות עם חנוכיה, נרות, משחק ושירון כאילו היו מיסיונרים של בני עקיבא.

בוקר טוב. משהו קצת אחר לשם שינוי, כי תכלס, כמה אפשר לריב? בחנוכה הקרוב תוכלו לקשור את השכנים לכיסא ולהאכיל אותם לא כשר (כמו יריב אופנהיימר). לחילופין תוכלו להדליק נרות יחד. לעמותת “קרוב ללב” יש רעיון פשוט ומקסים: ששכנים חילונים ודתיים יפגשו. ידברו. יכירו. בלי מילים גדולות ועם סופגניות ונרות ברקע. בחנוכה יחולקו גם ערכות עם חנוכיה, נרות, משחק ושירון, כדי שיהיה לשכן תרוץ להגיע זה מהדלת, בקיצור, יוזמה יפה וסרטון נחמד, כאן בבכורה בינלאומית, ובעיקר משהו שונה מהאווירה המבאסת ששוררת במחוזותנו

Posted by ‎חנוך דאום – Hanoch Daum‎ on Sunday, November 8, 2015

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן