למה יותר ויותר אוניברסיטאות עברו להשתמש בכינויי גוף נייטרלים

איך משיגים השפעה ומגדילים את הנוכחות ברשתות חברתיות? תפסו לעצמכם מקום בסדנה המעשית “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent

יותר ויותר אוניברסיטאות בארה”ב מתירות לסטודנטים שלהם להשתמש בכינויי גוף נייטרלים עם מיגדר נייטרלי כמו ze (זה) במקום he (הוא) או she (היא). 

NPR מדווח כי הארוורד היא אחת האוניברסיטאות שקיבלה החלטה רשמית בנושא השנה והיא מתירה לסטודנטים לעשות שימוש במגוון כינויי גוף לבחירתם.  

ואן ביילי, האחראי על קשרי הקהילה הלהט”בית בהארוורד, הסביר כי הסטודנטים הם שהובילו להחלטה בעקבות פעילות ממושכת בנושא.

“רצינו לאפשר לסטודנטים אפשרויות נוספות לבטא את עצמם ואת זהותם”, הוא הסביר, “במשימות הראשונות שלהם למרצה הם צריכים למלא פיסקה ענקית על הזהות שלהם אך עד כה ההגדרות היו כובלות…ביקשנו לאפשר לכולם להגיב באופן שמשקף את הזהות שלהם. הסטודנטים נרגשים מכך שיש בידיהם כעת את החופש להגדיר את הזהות המיגדרית שלהם כרצונם”.

באוניברסיטה מציעים מספר אפשרויות: He ו-his (הוא ו”שלו”), she ו-hers (היא ו”שלה”), they ו-theirs (הם ו”שלהם) ו-ze לכינוי גוף נייטרלי. 

במקום He laughed, הם כותבים Ze laughed.

כמובן ששינוי כזה יכול להצליח רק במרחב סגור כמו אוניברסיטה בו כולם מסכימים מראש על הכללים ומודעים להם. בעולם מקובלים אופנים רבים להשתמש בכינוי גוף נייטרלי ממיגדר בהם שימוש ב-One (כמו One laughed) או שימוש ב-They כגוף שלישי יחיד (They laughed כאשר הכוונה היא ל”הוא צחק” או “היא צחקה”) בקומה לאופן בו אנחנו עושים שימוש ב”אתם” בעברית בגוף שני רבים.

דרך NPR

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן