יש אנשים שנושרת להם אצבע ואף אחד לא יודע להסביר למה

איך משיגים השפעה ומגדילים את הנוכחות ברשתות חברתיות? תפסו לעצמכם מקום בסדנה המעשית “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent

המונח שאתם לא רוצים להכיר זו “כריתה עצמית”, שמתאר תופעה נדירה בה איבר, לרוב אצבע ברגיל, “מחליט” לכרות עצמו מהגוף. המונח השני שאתם לא רוצים להכיר זה אידיופתי, שקשור למחלה ממקור בלתי-ידוע. השילוב המצמרר הזה מתייחס לכך שהבוהן תכרות עצמה מהגוף ואף אחד לא יודע להסביר למה זה קורה.

המצב הרפואי הנדיר הזה נקרא dactylolysis spontanea. התופעה אובחנה לראשונה על ידי הרופא הברזילאי סילבה לימה ב-1867. מאז תועדו מקרים דומים ברחבי העולם, אף אחד מהם לא הוסבר בספרות הרפואית.

על פי התיעוד, התופעה מתחילה בהתגבשות רצועה דקה וגסה של רקמות באיזור הבסיס של שתי הזרתות ברגליים. 

עם הזמן, הרצועה הופכת קטנה ועמוקה יותר, שוברת את העצמות בזרת ו”אוכלת” את הזרת. בסופו של תהליך הזרת תלויה על בלימה, מעט רקמה ועצם, כאשר כל דבר לבסוף יכול לגרום לה לנשור.  

התהליך הזה עשוי להימשך שנים ואין כל טיפול עבורו. באותו זמן האנשים הסובלים מהתופעה הם בריאים בכל מובן אחר ולא נותר להם אלא להביט למטה באימה. אף אחד לא יודע להסביר למה זה קורה. ההסבר הכי טוב שהרופאים יודעים לספק הוא שזה קורה יותר לאנשים באיזורים טרופיים ואנשים ממוצא אפריקני. מאחר והרופאים לא בטוחים, אין שום דרך לדעת בוודאות שלא תקומו בבוקר ותגלו למרבה אימתכם שהזרת שלכם החליטה לערוק מכם. הנה עוד תופעה לחשוש ממנה היפוכונדרים יקרים!

דרך גיזמודו

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן