איך משיגים השפעה ומגדילים את הנוכחות ברשתות חברתיות? תפסו לעצמכם מקום בסדנה המעשית “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent
עיתונות מבוססת דאטה (Data-driven journalism) הוא תחום מרתק שנמצא רק בתחילת דרכו ועוסק בדרכים חדשות להנגשת והגשת כתבות על בסיס מידע דיגיטלי. זו אחת הדוגמאות הנהדרות. הכתבה הבאה, שפורסמה ב”ניו יורק טיימס”, היא דוגמה מרתקת נוספת לשימוש במידע כזה.
הכתבה, שעוסקת במקומות הטובים והגרועים לגדול בהם בארצות הברית, The Best and Worst Places to Grow Up: How Your Area Compares, למעשה משכתבת את עצמה מחדש על פי המיקום של הקורא.
למעשה, מדובר בישום פשוט שנעשה בו שימוש בעבר בכתבות בתחום הפיננסים והספורט שנכתבות על ידי תוכנה על בסיס מידע גולמי. אלא שעד כה השימוש הבולט ביכולות כאלה ייצר דיווחים “יבשים” ובסיסיים למדי ברמת ההגשה שלהם לקורא.
הדוגמה של ניו יורק טיימס מתוחמת יותר ומשתלבת בקול עריכתי. הפעם נדרש תיאום הדוק יותר בין כתיבה קוהרנטית לדאטה על מנת שהתוצאה הסופית לא תהיה עילגת או רובוטית מדי. בפועל, המערכת יודעת לשכתב מחדש את הכתבה על פי מיקום הקורא בכל מדינה בארצות הברית ולהבליט בפתיח את המידע הלוקאלי הרלוונטי עבורו.
עם זאת, המשתמשים ב”רדאיט” גרמו למערכת לחבר יחד פיסקאות די טפשיות. אין ספק שזה עדיין לא מושלם אך ב”ניו יורק טיימס” בהחלט עושים את זה טוב. אגב, מאחר ורוב הקוראים של הידיעה הזו ממוקמים בישראל אז המאמר יתמקד בניו יורק כברירת מחדל עבורם.