דוגמנית לשעבר שחשפה את היחס של תעשיית האופנה כלפיה עוררה גל עצום של הזדהות

איך משיגים השפעה ומגדילים את הנוכחות ברשתות חברתיות? תפסו לעצמכם מקום בסדנה המעשית “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent

דוגמנית צעירה שחשפה את התרומה השלילית של תעשיית האופנה לאנורקסיה בקרב נערות הוצפה בהודעות מנערות נואשות וחולות לאחר שהסרטון שלה, “למה אני שונאת את תעשיית האופנה” הפך ויראלי.

יותר מחצי מיליון אנשים צפו בסרטון שהעלתה הדוגמנית לשעבר, אידן מקניי, 19, בחודש ספטמבר, ומפנה אצבע מאשימה כלפי תעשיית האופנה. היא מספרת איך צלעותיה בלטו מגופה וה-BMI שלה צנח ל-17.6, ולמרות זאת נאמר לה מסוכנות הדוגמנות שלה כי היא שמנה מדי.

בעקבות הסרטון פנו למקניי דוגמניות מכל העולם וסיפרו על חוויות דומות. אחת מהן אמרה כי על אף שה-BMI שלה כ-15, בסוכנות הדוגמנות שלה דורשים ממנה להפחית במשקל, לדבריה.

ראו גם: דוגמנית בת 18 ערכה את הפוסטים שלה באינסטגרם כדי לחשוף את האמת מאחורי התמונות האלה

מקניי תמיד חלמה להיות דוגמנית והגשימה את חלומה, אך כאשר הסוכנים שלה דרשו שתרזה היא איבדה 20 ק”ג ממשקלה, פיתחה הפרעות אכילה, הפכה אנורקסית, סבלה מדיכאון והעמידה את בריאותה בסכנה וכל זאת כדי ללכת על המסלול ולהיות דוגמנית מקצועית.

בתקופת הדוגמנות שלה, בין הגילאים 14 ל-18, היא שקלה 56.5 ק”ג בלבד, כאשר בגובה שלה, 1.79 ס”מ, מדובר ב-BMI נמוך מהטווח התקין של 20 עד 25.

היום מקניי מחוץ לעולם הדוגמנות והיא מרגישה נהדר, במשקל תקין ותחת תזונה טבעונית. היא פירסמה את סיפורה כדי לעורר מודעות לבנות נוספות שנמצאות במצב בו הייתה. בערוץ היוטיוב שלה מתפרסמות מאות תגובות של נערות צעירות מרחבי העולם, והיא אף התייחסה אליהן בסרטון חדש שהעלתה בערוץ. 

“הייתי בת 18 ולא יכולתי להרזות יותר. החלטתי שאין לי מה לחפש יותר בדוגמנות”, היא אומרת, “יש לי יחס של שנאה ואהבה כלפי תעשיית הדוגמנות. משהו חייב להשתנות אם התעשייה הזו גורמת לנערות צעירות להפרעות אכילה”. 

A photo posted by EDYN MACKNEY (@edynmackney) on Nov 1, 2015 at 12:20am PDT

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן