10 כישורי חובה כדי להיות מנהל מדיה חברתית מבוקש ב-2016

עד לפני עשור אם הייתם אומרים מנהל מדיה חברתית אנשים היו מסתכלים עליכם כאילו נפלתם מהירח. התפקיד הזה פשוט לא היה קיים. פייסבוק הייתה רק בחיתוליה ונתפסה כרשת בה אנשים יכולים ליצור קשר עם עמיתים סטודנטים. שיווק במדיה חברתית עוד לא היה מושג שאפשר היה להתייחס אליו.

בהרצה מהירה לימינו אנו, היום מנהל מדיה חברתית הוא פונקציה שכל ארגון צריך, ורצוי מאוד אחד כזה ייעודי לתפקיד, בין אם חצי משרה או משרה. התחום דורש הבנה ולימוד תמיד עקב השינויים התכופים שפוקדים את הרשתות החברתיות.  

למרות הדימוי העממי של “מישהו שמשחק בפייסבוק כל היום”, המציאות היומיומית של התפקיד הזה מאתגרת במיוחד. מנהל המדיה החברתית נדרש להבנה טכנית, אנליטית וקריאייטיבית. למרות שפייסבוק היא הרשת הפופולרית היום, היא לא היחידה ורצוי מאוד להכיר את התועלות של הרשתות האחרות כמו לינקדאין, פינטרסט, אינסטגרם ואחרות.

קודם כל, מדובר בעבודה רציפה מסביב השעון מאחר והמדיה החברתית לעולם לא נפסקת. היא כרוכה בניהול, בעדכון, בניטור וקבלת פידבקים מלקוחות ואחרים. מה שיפה בתפקיד זה שלעתים תוכלו להיות יצירתיים כמו אמנים ולפרקים תיכנסו לנעליו של “חוקר דאטה”, מי שקורא את הנתונים ומסיק מהם מסקנות לגבי ההמשך.

אז מהם הכישורים הנדרשים ממנהל מדיה חברתית כדי להצליח בתפקידו?

מחפשים תפקיד מאתגר ומתגמל בחזית המדיה הדיגיטלית? לחצו כאן עכשיו להשארת פרטים ונחזור אליכם בקרוב 

תכנון אסטרטגי

תידרשו להבין את התמונה הגדולה. תידרשו לכתוב יעדים, לתחום את קהל המטרה שלכם ולדעת באילו פלטפורמות המאמצים שלכם ישתלמו בקנה מידה גדול. מלאכת השיווק במדיה חברתית היא מורכבת ותזדקקו לכלים המתאימים ולאוטומציה של השיווק כדי להצליח בקנה מידה גדול.

טקטיקה וביצוע

יכולת הוצאה לפועל טקטית היא תנאי בסיסי להצלחה בעבודת היום יום של מנהל המדיה החברתית. תידרשו לעבוד עם יומן תוכן שיאפשר לכם לתכנן מראש את הפרסומים לשבועות הקרובים ולדעת מה נדרש מכם לעשות – או לשכור את האדם המתאים שיעשה זאת על מנת שהפעילות תימשך כסדרה.

ניהול קהילה

מדיה חברתית היא בראש ובראשונה קשרים בין אנשים. תידרשו ליצור כאלה, להגיב ולתצפת על שיחות בקהילה המותגית שלכם. ניטור ציוצים ופוסטים, מענה על פוסטים שמתייחסים למותג שלך, גם מחוץ לדף העסקי שלך, הוא חלק מהעבודה השוטפת. גם התמודדות עם טרולים וביקורת ולדעת מה עושים במקרה של משבר יחסי ציבור הוא חלק מהעניין ודורש מכם הבנה בעבודת יחסי הציבור אבל גם שכל ישר.

להבין איך תכנים עובדים במדיה החברתית

מדיה חברתית משמשת להפצת תוכן ומשמשת לו כמגבר הן מצד המותג והן מצד הקהילה. מנהל המדיה החברתית נדרש להבין אילו תכנים עובדים ברשתות חברתיות  ואילו לא . בין השאר, תתבקשו להתמצא בפורמטים שונים של מדיה כמו טקסטים (מאמרים), וידאו, תמונות ואינפוגרפיקה ואיך לעשות בהם שימוש מיטבי לצרכים שלכם. תתבקשו להבין איך לגרום לתוכן להתפשט ולהפוך ויראלי בטוויטר, פייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות.

אופטימיזציה של תכנים וטכנולוגיה

רשתות חברתיות הן מרחב מבוסס “גילוי”. המשמעות היא שלרוב הקהל שלכם יתפה בתוכן בניוזפיד שלו ולא יגיע אליו כי חיפש אותו מפורשות. החוכמה היא לדעת איך לגרום לתוכן לצוף בפני הקהל שאתם מחפשים, ולהוביל אותו למתחם שלהם, כדי שיהפוך לעוקב קבוע ואף יבצע רכישה. תתבקשו להבין גם באופטימיזציה של תכנים עבור SEO, כדי שמנועי חיפוש ידרגו את הפוסטים שאתם מעלים גבוה בזכות שימוש במילות מפתח ומשפטים מסוימים. הבנה נוספת לה תיזדקקו היא היכולת להמיר תנועה מדפי נחיתה לרישום לסמינרים, הורדת מסמכים ורישום, כמו גם לגרום לקוראים לשתף את התכנים שלכם.

גישה קריאייטיבית

שיווק במדיה חברתית הוא לא רק שיטות עבודה ומספרים. התחום דורש הבנה בתהליך יצירתי שגורם לקהל להיות פעיל ביחס לתכנים שלכם. זה אומר לגעת לאנשים בלב ולא רק בשכל. לעתים, רעיון שמבוצע היטב וגורם לאנשים לחייך, לכעוס או להתווכח שווה ערך ל-10,000 שקל בקידום ממומן. תידרשו להבין איך לכתוב הפניות מושכות ולשלב תמונות מתאימות על מנת שהקהל יגיב בהתאם.

כישורים אנליטיים

בראשית דרכן של הרשתות החברתיות לא היו בנמצא כלים שאיפשרו למדוד את האפקט של הקמפיינים השיווקיים ברשתות החברתיות. היום, על סף 2016, יש בנמצא כלים מורכבים שמספקים לכם נתונים רבים אודות מצב התכנים שלכם בכל שלבי החיים של הפרסום, בניוזפיד, בפוסטים ובדפים. תוכלו אפילו לדעת עד כמה הפרסום שלכם רלוונטי לקהלים שונים בזמן אמת ולקבל החלטות בהתאם. כל מה שנדרש מהצד שלכם זה לדעת לקרוא את הנתונים. 

כישורי תקשורת ארגוניים

כל הידע הנפלא שתרכשו לא יהיה שווה הרבה אם לא תהיו חלק מעבודת צוות ואם לא תבינו שהתפקיד שלכם הוא שילוב בין מנהל שיווק, מנהל שירות לקוחות, מנהל יחסי ציבור, כתב ועורך. אתם נמצאים בחזית של הארגון וייתכן שאתם עושים עבודה מעולה אבל אם לא תדעו להסביר את מה שאתם עושים בתוך הארגון ותפעלו בעבודת צוות יחד עם עובדים נוספים ההצלחה שלכם לא תהיה שלמה.

מחפשים תפקיד מאתגר ומתגמל בחזית המדיה הדיגיטלית? לחצו כאן עכשיו להשארת פרטים ונחזור אליכם בקרוב 

תמונת שער: Esther Vargas via Flickr

ראו גם:

8 סיבות מצוינות מדוע העסק שלך זקוק למנהל מדיה חברתית

7 תכונות מבוקשות במיוחד אצל אנשי שיווק דיגיטלי ב-2016

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן