יכולים לאתר את הצלם במיצב המראות דמוי המטריקס הזה שמבלבל אנשים במשך יותר מ-50 שנה?

מיצב דמוי מטריקס ממשיך לרתק חובבי אמנות עשרות שנים מאז הוצג לראשונה, ב-1966. עד היום אנשים שואלים את עצמם איך הצלם בכלל הצליח לתעד את התמונה המדהימה הזו.

פרסמו דרך “חורים ברשת” ותגיעו למאות אלפי ישראלים עם תוכן ויראלי ממוקד. לפרטים>>

התמונה, שהוצפה ב”רדאיט” דרך Imgur, מתעדת מבנה מורכב – למעשה יצירה של לוקאס סמאראס בשם “חדר מספר 2” או “חדר המראות”. בחלל התחום הזה התקרות, הקירות והרצפות הן כולן מראות והרהיטים הם שקופים.

החידה המרכזית ביצירה הזו, שמוצגת בגלריית “אלברייט-נוקס” בבפאלו, ניו יורק, היא היכן הצלם שתיעד את המבנה המרהיב הזה במקום בו אי אפשר להסתתר.

נראה כי משתמשי “רדאיט” פתרו את החידה. הצלם עומד במסדרון חשוך בחדר כך שקשה להבחין בצללית שלו, אך אפשר לאתר אותו דרך הבזק המצלמה שלו.

משתמשים רבים גירדו בראש בניסיון לפצח את החידה עד שאחד מהם סימן את האיזור בו עמד הצלם במסדרון והעלה את התמונה לשרשור.

האמן לוקאס סמאראס, שנולד ביוון אך עבר לפעול בניו יורק, חשף את חדר המראות ב-1966, אחת היצירות הראשונות בתקופתה שעודדה את הצופים להפוך לחלק מהאמנות במקום רק לחוות אותה באופן פסיבי.  

היצירה, שנבנתה מעץ וחופתה במראות, היא בגודל 96x96x120 אינץ’. הצופים שמבקשים להיכנס אליה מתבקשים לחלוץ נעליים ולהיכנס לתוכה כשהם צועדים בגרביים בלבד כדי להגן על הרצפה. מבקרים מתארים את הביקור ביצירה כחוויה אינסופית, כאשר כל מראה על כל משטח “משתכפל”, באופן שגורם להם לתהות איפה הם נמצאים באמת. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן