זה קרה אמש: הרגע הלא ייאמן בו מיקרוסופט הפכה לחברה מגניבה

בעולם הטכנולוגיה המשתנה תדיר יש מאפיין אחד כמעט קבוע שלא משתנה במשך השנים: ה-DNA של מותג. אפל, גם כשהיא משווקת מוצרים יקרים וגרועים, תמיד תיחשב לקולית. מיקרוסופט, מנגד, ניחנת בסקס אפיל של רדיוטר ישן בבית אבות. אולי מה שהיא משווקת נחוץ בבית אבל זה לא אומר בהכרח שנשים את זה במרכז הסלון כשאורחים יבואו לבקר.

פרסמו דרך “חורים ברשת” ותגיעו למאות אלפי ישראלים עם תוכן ויראלי ממוקד. לפרטים>>

באמת ובתמים לא חשבתי שהקבוע הזה יכול להשתנות עד שנחשפתי לאירוע ההשקה של מיקרוסופט אתמול בניו יורק. כמי שנכח באי אילו אירועי השקה של מיקרוסופט אני יכול להעיד שצפיה ממושכת בטיח מתקלף היא חוויה יותר מעניינת מכל מה שלא קרה שם. אלא שהפעם, לראשונה, נראה שמיקרוסופט בונה דברים מגניבים והיא חדורת התלהבות.

כדי שזה יקרה ככל הנראה היה הכרח שהעולם יעבור מעידן ה-PC לעידן הווב, שסטיב באלמר ירד מהבמה ומיקרוסופט תשתחרר מעמדת המונופול הכובל ותתחיל לעשות מוצרים שאנשים רוצים, לא חייבים להשתמש בהם. היא אפילו בנתה גירסת לינוקס משלה!

בעקבות ההשקה המוצלחת של Windows 10 (מערכת הפעלה מצוינת, אגב), מיקרוסופט ממשיכה לגלות חוש למצוינות עם ההשקה של ה-Surface Pro 4 וה-Surface Book, שני מוצרים שמרשימים לא רק בנראות שלהם אלא גם בחומרה. זו הצהרה מעניינת של מיקרוסופט שהולכת על הראש של אפל, ספציפית המקבוק פרו.

יש שתי סיבות מדוע לא מדובר ביומרנות: ראשית מכירות ה-Surface הן בעליה. מיקרוסופט רשמה 888 מיליון דולר בהכנסות במחשבים אלה ברבעון האחרון, יותר מכפול לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. זה רחוק מאוד עדיין מהמכירות בסך 6 מיליארד דולר של מחשבי מק ו-4.5 מיליארד דולר במכירות אייפד, אבל מיקרוסופט אינה חברת חומרה וגם לא מתיימרת להיות, כך שמדובר בנתח משמעותי עבורה. 

שנית, מיקרוסופט מתחילה להציג מוצרים מרשימים שגם משכנעים לראשונה את הקהל. העדות היא שמתחילים להעתיק אותה. אפל עשתה זאת עם ה-iPad Pro וגוגל עם ה-Pixel C שלה. בגירסה החדשה של מוצר הדגל, ה-Surface Pro 4, היא הצליחה לספק לפטופ דק וקל יותר יחד עם תצוגה גדולה במעט מבלי לגדול ברוחב או בגובה של המכשיר.  

המוצר המעניין יותר הוא ה-Surface Book, לפטופ ראשון של מיקרוסופט שפותח על ידי המהנדסים מקבוצת ה-Xbox והטאבלט במיקרוסופט. 

המחשב נתון במארז מגנזיום עם מסך 13.5 אינץ’ ותומך בעט סטילוס ובמסך מגע, ממש כמו הטאבלט של Surface.

המקלדת שלו ניתקת לגמרי מהמסך בקלות ממש כמו חיבור כבל למחשב, ובכך הופך הלפטופ לטאבלט. על פי מיקרוסופט, מדובר במקלדת חרישית במיוחד שלא תכעיס אפילו ספרניות בספריה הציבורית.

מיקרוסופט מצהירה שמדובר בלפטופ ה-13 אינץ’ המהיר ביותר בעולם, פי שניים מהיר יותר בביצועים מהמקבוק פרו – זאת על אף שהנייד האחרון של אפל מכיל את מערכת השבבים מהדור האחרון. 

אישית לא חשבתי שאגיע ליום בו אוכל לומר בפה מלא על מוצר של מיקרוסופט: אני רוצה, לא חייב, לשים את ידי על ה-Surface Book.

המחיר של הלפטופ החדש נקבע בהתאם, החל מ-1,499 דולרים, והוא יהיה זמין לשיווק בארה”ב ובקנדה החל מה-26 באוקטובר ומאוחר יותר במדינות אחרות.

הנה טבלה שמשווה בין המפרטים הטכניים של הדגמים האחרונים מאת מיקרוסופט והמתחרות:

דרך The Verge

  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן