תיעוד מצולם: מה הפליטים שהגיעו לאירופה נשאו איתם

פליטים מסוריה ומדינות אחרות מוכות מלחמות נמלטו מהאלימות והרדיפות בארצם והגיעו בדרך לא דרך למדינות שונות באירופה. הם נשאו עמם מעט מטלטלין והשאירו את רכושם הכבד מאחור על מנת שיוכלו לעמוד בתלאות הדרך.

המחווה של אמן חול לפליט הסורי הקטן איילאן כורדי

חברת הכנסת נאוה בוקר (ליכוד), שהגיבה בסטטוס להצעתו של יו”ר “העבודה”, יצחק הרצוג, לקלוט מקצת הפליטים, יכולה הייתה לנמק את עמדתה מדוע אסור לישראל לקלוט פליטים גם בלי הציניות וחוסר הרגישות שמאפיינים את דבריה, אשר מתעלמים מסיפורים אנושיים קורעי לב כאלה וכל זאת כדי לרשום כמה נקודות לזכותה במאבקים פנים פוליטיים ישראלים קטנוניים. 

פליט סורי יקר, עם הגעתך לישראל, אנא צור קשר עם ח”כ יצחק הרצוג במספר 02-6408533 לסידורי לינה. אתה תועבר לבית נוח בשכונת…

Posted by Nava Boker on Sunday, September 6, 2015

קרוב לארבעה מיליון סורים ברחו מהמדינה מאז פרצה מלחמת האזרחים בארצם ב-2011. אלפי פליטים נמלטים לאירופה. בשבת פליטים סורים שנתקעו בהונגריה זכו להגיע לגרמניה שקלטה אותם.

אלה מקצת הדברים שהם נשאו עמם כפי שתועדו בוועדת ההצלה הבינלאומית למען הפליטים, ארגון שפועל עבור הפליטים ועוזר לשכן אותם בבתים חדשים. אנשי הארגון שוחחו עם הפליטים ושאלו אותם מה יש בתיקים שלהם וזה מה שהם אמרו. 

International Rescue Committee 

תיק הגב של הילד בן השש כלל גם צמד מכנסיים נוסף וחולצה, מזרק ותחבושות למקרה חירום, משחת שיניים, מברשת שיניים, מרשמלו וקצפת. 

International Rescue Committee

אבועסה, שנמלטה מדמשק יחד עם בעלה ותינוקם, סיפרה שהם זינקו לתוך רפסודה מגומי בדרכם לאירופה.

International Rescue Committee

כאשר הם הגיעו לאי לסבוס הם נשאו תרופות ומים מטוהרים, חומר הגנה נגד השמש, משחת שיניים, מטען לטלפון ומסמכים אישיים. היא לקחה איתה גם כובע, גרביים, מפיות להחלפת חיתולים וצנצנת מזון תינוקות עבור בתה בת 10 החודשים. 

International Rescue Committee

רוקח מסוריה סיפר שהוא חלם להגיע לגרמניה אך מוכן גם לעקור לכל מדינה אחרת באירופה אם יוכל להמשיך בלימודיו. 

International Rescue Committee

 הוא נשא עמו טלפון שנרטב בשקית, טלפון חדש שעדיין פועל, מטענים לטלפון, כסף מלופף בשקית פלסטיק ודיסק און קי בו שמר את כל תמונות משפחתו. 

International Rescue Committee

משפחה של שבע נשים, ארבעה גברים ו-20 ילדים נמלטו מאלפו, סוריה, כאשר כל אחד מבני המשפחה נושא שני תיקים. אך כאשר הסירה שלהם החלה לשקוע בדרכם לטורקיה עלה בידם להציל רק תיק אחד. 

International Rescue Committee

עבור משפחה של 31 נפשות, כל מה שהם יכלו להציל זה מסרק, פדים סניטריים, חולצה, ג’ינס, ניירות טואלט, חיתול אחד, שני קרטונים של חלב וכמה עוגיות. 

International Rescue Committee

עיקבל, בן 17 מאפגניסטן, נמלט לאירן בתחילה ועשה את הדרך לטורקיה ברגל. הוא הגיע לאי לסבוס בסירה ועדיין לא בטוח לאן הוא ימשיך במסע.

International Rescue Committee

בתיק אחד הוא נשא זוג מכנסיים, חולצה, נעליים, גרביים, ניירות טואלט, מסרק, תחבושות, שני טלפונים סלולריים וכרטיסי סים לאפגניסטן, טורקיה ואיראן. היו לו גם 100 דולרים ו-130 לירות טורקיות. 

International Rescue Committee

נור הוא אמן בן 20. הוא עזב את סוריה עם שני תיקים אך המבריחים אמרו לו שהוא יוכל רק תיק אחד. התיק השני הכיל את כל בגדיו וזה מה שנשאר לו עכשיו. 

International Rescue Committee

חולצה אחת, שרשרת, שעון שבור שנתנה לו חברתו, דגל סוריה על סיכה, קמע פלסטיני, כמה מפרטים לגיטרה, טלפון נייד, מסמכים אישיים וכמה צמידים מעץ. 

International Rescue Committee
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן