שחקני הוליווד סופדים לבמאי האימה האגדי וס קרייבן שהלך לעולמו בגיל 76

וס קרייבן, הבמאי האגדי של “סיוט ברחוב אלם” ו”צעקה”, מת ביום ראשון בגיל 76 ממחלת הסרטן, על פי דיווח ב”הוליווד ריפורטר“.  

תמונה: Shutterstock

קרייבן ייזכר בתור אחד הבמאים הבולטים בתחום סרטי האימה, שהפך את הז’אנר השולי בעבר לשובר קופות, כולל סרטי המשך מצליחים. “צעקה” באופן פרטני הפך לאחד הסרטים המשפיעים בתחום הודות לתסריט המודע לעצמו שזכה לפארודיות רבות. הרבה לפני צאת “צעקה” והפיכתו לאחד משוברי הקופות הכי גדולים בתחום ב-1996, קרייבן ייזכר כבמאי וכותב משפיע של סרטים כמו “הבית האחרון משמאל (1972), “לגבעות יש עיניים” (1977), “הדבר מהביצה” (1977) ו”האנשים מתחת למדרגות” (1991).

הוא סטה מהז’אנר עמו היה מזוהה בדרמה “מוזיקה של הלב” (1999) עבורו מריל סטריפ הייתה מועמדת לאוסקר. הוא חזר לז’אנר עם המותחן “עין אדומה” (2005) והלהיט העל טבעי “הנשמה שלי לדרך” (2010) והסרט הרביעי בסדרת “צעקה” (2011). סמוך לזמן מותו קרייבן הפיק סדרה ל-MTV המבוססת על “צעקה” שמתקרבת לסיום עונתה הראשונה. 

קרייבן נולד ב-1939 בקליבלנד, אוהיו וגדל במשפחה בפטיסטית שמרנית. הוא רכש תואר שני בפילוסופיה וכתיבה מאוניברסיטת ג’ונס הופקינס. במשך תקופה קצרה הוא לימד באוניברסיטה  אך נטש מהר מאוד את האקדמיה לטובת הקולנוע בו החל לעשות לעצמו שם כיוצר של סרטים מצמררים המעמידים בספק את הקיום היומיומי של כל דבר. קרייבן עצמו אמר בראיון ב-2009 שהבחירה שלו בז’אנר הייתה מקרית לחלוטין. הוא יצר את סרט הבכורה שלו, “הבית האחרון משמאל” לאחר שהמפיק, שון אס קאנינגהאם קיבל פנייה ממשקיעים להפיק סרט מפחיד עבור דרייב אין. ההצלחה של הסרט הזה הניחה את התשתית לסדרה של סרטים שניתן להגדירה בציטוט של בילי (סקיט אולריך) ב”צעקה”: “סרטים לא יוצרים פסיכופטים. סרטים הופכים פסיכופטים ליצירתיים יותר”.  

הבשורה אודות מותו של הבמאי הגיעה בזמן טקס פרסי ה-MTV אך למרות זאת מיטב כוכבי הוליווד ספדו לקרייבן בטוויטר: 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן