אמן האפקטים הוויזואלים פרדי וונג ובית הספר לעריכת וידאו RocketJump Film School טוענים כי הסיבה שלאפקטים הוויזואלים יצא שם רע היא משום שהם בולטים לעין רק שהם רעים. בפועל, יש כל כך הרבה CGI יפהפה בסרטים ואנחנו פשוט לא מבחינים בו. הם הכינו את הסרטון הבא להמחשה.
אחד ממאפייניו הבולטים של הקולנוע משחר היווסדו הוא שימוש גורף באפקטים חזותיים להעצמת החוויה הקולנועית.
בשנת 1933 יצא לאקרנים הסרט "קינג קונג" שנחשב פורץ דרך מבחינת האפקטים שעשו שימוש במודלים מיוחדים ושימוש באנימציית סטופ מושן. מי לא זוכר את הסצינה הבלתי נשכחת של זרועו העצומה של קינג קונג אוחזת בפיי ריי הענוגה על רקע גורדי השחקים של ניו יורק.
בשנת 1939 יצא סרט נוסף בשם "חלף עם הרוח". עלילת הסרט התרחשה על רקע מלחמת האזרחים בארה"ב. אחת הסצינות המסובכות ביותר לצילום צולמה על רקע אטלנטה הבוערת. הסצינה הייחודית הזו שנחשבה פורצת דרך, זיכתה את מעצב ההפקה בפרס האוסקר הנחשק.
עם התפתחות הטכנולוגיה, הורגלנו לראות אפקטים ברמה כל כך גבוהה, עד שצפיה באותם סרטים ראשונים ופורצי דרך נראית לנו מגוחכת. אבל האפקטים המרהיבים ביותר הם דווקא אלו שלא ניתן לדעת מצפיה בעין בלתי מזוינת שמדובר למעשה באפקט. הכוונה לכל אותה אנימציה ממוחשבת שאחראית לחלק מהסצינות המפורסמות בעולם.
הסרט זוכה האוסקר "פורסט גאמפ" לא נתפס כסרט עתיר אפקטים אך בכל זאת, גם בסרט הדרמה המקסים הזה, ישנה סצינה שנערכה באמצעות מחשב בצורה כל כך טבעית וזה בדיוק מה שהופך אותה למוצלחת.
הסצינה המקורית צולמה באיצטדיון ריק ונכח בו רק צוות השחקנים שיצר את המילה "GO".
לפעמים האפקטים הכי מוצלחים, הם גם הכי עדינים. מספיק לראות כמה טבעית נראית הסצינה עתירת השלג וכמה מוסיף האפקט ליצירת האווירה.
אנימציה ממוחשבת לא יכולה לספק תחליף לגורם האנושי (אחרת לא נזדקק יותר לשחקני קולנוע. רק דמיינו כמה יבשים יהיו חיינו אז), אבל בכל מה שקשור להוספת עצמים דוממים מדובר בכלי מצוין.
אנימציה ממוחשבת לצורך הוספת עצמים היא פתרון מצוין ובטוח לסצינת אסונות, כמו למשל הסצינה הזו שבה הוסיפו מכוניות אל תוך הכאוס שנוצר בעקבות התרסקות המטוס.
חלק מהסרטים הנצפים ביותר היו מאבדים מקסמם אלמלא היכולת ליצור אפקטים גדולים מהחיים, דוגמה לכך, היא הסצינה בסרט "הנוקמים" שבה השחקן ג'רמי רנר נלחם על רקע גורדי השחקים בניו יורק, כאשר למעשה הסצינה כולה צולמה בטכניקת "המסך הירוק".
אחד מסרטי הקומיקס הפופולאריים הוא הסרט "איירון מן" שבו מסתובב חלק ניכר מהזמן כוכב הסרט המגולם על ידי רוברט דאוני ג'וניר כשהוא לבוש בחליפת ברזל כבדה אין ספק שלו היה נדרש ג'וניר לבצע את התפקיד כשהוא עטוי בפועל בחליפה כה מסורבלת, הוא היה מתקשה מאוד לבצע את התפקיד. החליפה היא תוספת של עוד אפקט מוצלח באמצעות מחשב.
הסרט "כוח משיכה" בכיכובם של סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני נחשב לאחד הסרטים המרהיבים מבחינת הצילומים שבו. הסרט כמובן לא באמת צולם בחלל והתמונות המרהיבות נעשו באמצעות מחשב.
אפקטים חזותיים הם אחד המאפיינים היחודיים לפי'צר קולנועי לעומת חווית הצפייה בסדרה טלוויזיונית. קשה לדמיין שחוויות הקולנוע הייתה נשארת חזקה ופופולארית בלעדי אותו מאפיין ייחודי. אבל בסופו של דבר האפקט הוא רק כלי, ומוצלח ככל שיהיה, כמו בכל כלי יש להשתמש בו בחוכמה כי אחרת הטעם שנשאר לצופה הוא לא של אפקט מרהיב, אלא של סוף גרוע.