בעידן שסוגד לרזון ולגוף מושלם ולא ריאלי זה נפלא לראות שיש חברות שמנסות לחולל שינוי. גם אם מדובר בלא יותר מגימיק שיווקי מבריק ומרגיז. צילום בלי פוטושופ הפך לאחרונה לטרנד, כמו גם ניסיון להראות נשים “רגילות” מול דוגמניות.
לאחרונה מותג ההלבשה התחתונה Aerie של חברת האופנה האמריקנית אמריקן איגל כבש את ליבן של נערות וצעירות ברחבי העולם על ידי שימוש כביכול בדוגמניות “רגילות” ולטענתם גם בלי פוטושופ. ההצהרה הדרמטית הזו, אשתקד, הובילה לעלייה מהותית בפופולריות של המותג וכן לעלייה ברווחים ובמכירות.
במהלך שיווקי גאוני, הם יצרו קטלוג שלם בשפה שמתחברת היטב עם הצעירות של היום – שפת האינסטגרם. הקטלוג האינסטגרמי נראה לא מתאמץ וללא ריטוש, “סתם” עוד אינסטגרם של צעירות שנהנות בים. “המטרה של ‘aerie Real’ היא להראות שאין צורך לרטש יופי, ולתת לנשים צעירות בכל המידות והגדלים הזדמנות לגלות סטיילים מדהימים שיראו עליהן הכי טוב”, סיפרה ג’ניפר פויל, מנהלת השיווק של החברה.
Stars, stripes & last-chance saves! Save up to 60% in stores & online. AerieSWIM
A photo posted by aerie (@aerie) on Jul 3, 2015 at 6:05pm PDT
מסע הפרסום הגימיקי השתלם מאוד, והמותג אפילו הפך מתחרה רציני לוויקטוריה סיקרט. השנה הוא גם זכה לפרס של האיגוד הלאומי להפרעות אכילה השנה. ההשראה לפרס הייתה אחת הדוגמניות של המותג, איזקרה לורנס, שסיפרה שבעבר העיפו אותה מסוכנות דוגמנות בגלל שלא הייתה מספיק רזה. “מספר ההודעות שאני מקבלת מנערות שסובלות מהפרעות אכילה או מחלימות מהן, שקיבלו השראה מהמותג, הוא לא ייאמן” היא סיפרה.
אך בעוד המותג הצהיר בדרמטיות שהדוגמניות הן נשים “רגילות” ושאין במסע הפרסום החדש שלא ולו טיפת פוטושופ – לא כך הדבר. מהצילומים ניתן לראות בבירור ליטוש פוטושופי עדין כגון – שימוש בפילטרים, החלקה של העור, איזון צבע במקומות שיש הבדלים בצבע העור, מעט חיזוק של אור וצל וכו. יחד עם זאת, אפשר לציין לזכותו של המותג שהוא כן השאיר צלוליטיס, קפלי עור קטנים בבטן, נקודות חן, שיערות דקיקות על העור, וכן, הוא לא הצר את ההיקפים של הדוגמניות או שינה את צורתם, וגם לא נעשה ניסיון לגרום להן להיראות חטובות יותר.
הצהרה נוספת לא מדוייקת של המותג הוא שהוא משתמש בדוגמניות נגישות יותר וכיכול “רגילות”, כאשר ההבבן בין דוגמניות אלו לבין דוגמניות ויקטוריה סיקרטס, הוא בעיקר הגיל והעדר הסיליקון, וזה רק בגלל ששני החברות פונות לגילאים וקהלים שונים. מעבר לכך, כל אישה היא “אמיתית”/רגילה. הנשים מהקטלוג הזה לא “אמיתיות” או רגילות יותר מדוגמניות ויקטוריה סיקרט. ומעבר לכך, הן צעירות יפות ורזות, ומלכתחילה גם לא זקוקות להרבה ריטוש.
Want a perfect bikini body? Put a bikini on your body. The real you is sexy! AerieREAL AerieSWIM
A photo posted by aerie (@aerie) on Feb 26, 2015 at 5:47pm PST
החטא הכי חמור של החברה הוא ההצהרה על העדר פוטושופ. שימוש בסתר בפוטושופ, גם אם הוא עדין ביותר, הוא הרבה יותר גרוע מכן מלהשתמש בו בגלוי ובצורה אינטנסיבית. הנחמה היחידה מכל הסיפור הזה היא שהקולקציה של המותג חמודה למדי, קלילה ונראת נחה. גם הבגדים של אמריקן איגל מתאפיינים בקו נינוח, קליל, יומיומי ונגיש למראה.
A little lace and a lot of sale! Save up to 60 on 900+ summer faves in stores & online now.
A photo posted by aerie (@aerie) on Jun 22, 2015 at 7:45am PDT
A photo posted by aerie (@aerie) on May 14, 2014 at 9:09am PDT
Keeping festive with just a dose of Holiday red. AerieREAL
A photo posted by aerie (@aerie) on Dec 9, 2014 at 4:13pm PST
10 for 30 undies are back! Shop now at Aerie.com or at your local Aerie store. AerieREAL
A photo posted by aerie (@aerie) on Apr 3, 2015 at 11:01am PDT
A photo posted by aerie (@aerie) on Jun 9, 2014 at 5:32am PDT
Bandeaus…the oh-so-versatile quick fix for your summer tanks! AerieREAL
A photo posted by aerie (@aerie) on Jun 1, 2015 at 10:39am PDT
Real happy. @AllyLWalsh shows off our new Sunnie Lightly Lined Bra and Boyshort. #BackToReal
A photo posted by aerie (@aerie) on Jul 7, 2015 at 6:22am PDT
Real excited! 400+ NEW arrivals hit stores TODAY. BackToReal
A photo posted by aerie (@aerie) on Jul 7, 2015 at 5:01pm PDT
A photo posted by aerie (@aerie) on May 5, 2014 at 12:08pm PDT
Beach dancing. Why not? @IamIskra & @Elizty BehindTheScenes Tulum AerieSWIM
A photo posted by aerie (@aerie) on Apr 25, 2015 at 9:53am PDT
A photo posted by aerie (@aerie) on Apr 22, 2015 at 1:57pm PDT
4 days to Memorial Day. Free shipping on everything. 50 off all swim. Get it, girls! AerieSWIM
A photo posted by aerie (@aerie) on May 21, 2015 at 5:13am PDT