גל מחאה: למצות את הדין עם הדורסת של גל בק, פרטי הנהגת הופצו ברשת

זו טרגדיה שמעוררת הרבה סימני שאלה בעניין צדק לכל, הון וקשרים. בליל שבת שודרה בערוץ 1 כתבתן של אילה חסון ויפעת גליק אודות תאונת הדרכים שהרגה את גל בק. הוא היה בן 16 בלבד כאשר רכב הבייתה על אופנוע ונהגת בת 20 הרגה אותו.

בליל התאונה גל וחברו רכבו כל אחד על קטנועו וחיכו ברמזור בשדרות קרן קיימת לישראל בתל אביב לכיוון מערב, כאשר עמדו לפנות שמאלה לרחוב חיים לבנון. הנהגת הגיעה ממערב והתנגשה בבק, שעף למרחק רב.

על פי תחקיר ערוץ 1 שפורסם ב”יומן” עם אילה חסון ביום שישי האחרון, עדי ראייה לתאונה הקטלנית שבה נהרג בק, סתרו את חקירת המשטרה ולפיה הנהגת נכנסה לצומת באור ירוק. על פי הנטען, במשטרה החליטו לסגור בתוך חודש וחצי את התיק והודיעו למשפחתו של בק על כך. הנהגת, בת למשפחה אמידה ומיוחסת, לא הועמדה לדין מעולם.

גל בק ז”ל. בן 16 בלבד במותו

התיק נסגר אחרי שבועות מעטים בלבד, מחוסר ראיות. האם הייתה חקירה אמיתית, כמו שראוי במקרה של תאונה קטלנית או טיוח חמור? האב, עודד בק, ביקש את תיק החקירה כדי לבדוק מי דאג שתיק החקירה ייסגר מחוסר ראיות.

לפחות עדות אחת של נהגת מונית לפיה הנהגת הפוגעת עברה באור ירוק נסתרה על פי עדותה במצלמה נסתרת בכתבה. עד ראיה אחר, שכלל לא תוחקר בזמנו, העיד בכתבה כי ראה את הנהגת הדורסת עוברת באור אדום. בדיקות שנערכו בעקבות התאונה גילו כי האופנוען או חברו לא היו תחת השפעת סמים או אלכוהול. 

קרוב ל-8,000 לייקים כבר נרשמו בדף “גל מחאה” שנפתח בפייסבוק. יוזמי הדף קוראים לפתיחה מחדש של תיק החקירה. במקביל, גולשים פירסמו את הפרטים המלאים של הנהגת הפוגעת וקושרים בין שיוכה למשפחה עשירה ומקושרת לבין סגירת תיק החקירה. בלוג וגם דף פייסבוק נוסף מוקדשים כולם למטרת שיימינג לאותה נהגת.

מאז שישי פורסמו מאות פוסטים של גולשים הקוראים לפתיחה מחדש של תיק החקירה בעניין גל בק ז”ל.

“היא עברה בצהוב-אדום מלא, עוצמת המהירות שלה הייתה גדולה, הוא עף באוויר והאופנוע התפרק לחתיכות”, אמר עודד. להפתעתם, לאחר התאונה יצרה עמם הצעירה קשר וביקשה שישלמו על הנזק שנגרם לרכבה. “גם האוטו שלה ניזוק והיא עוד שלחה לנו בקשה לתביעה שאנחנו נתקן לה את האוטו בעלות של 90 אלף שקל. לנו היה אז ביטוח מקיף שמכסה את כל הדברים האלה, נתנו את מספר הביטוח והם לא הסכימו לקבל, התעקשו שאנחנו נתקן. היום אנחנו מבינים שאם היינו משלמים אז זה כאילו אנחנו מודים באשמה, אולי זה היה הרצון שהיה להם, כי כסף לא היה חסר להם”. (וואלה).

הנהגת הפוגעת על פי תמונות שהופצו ברשת

מי שייצג את הנהגת בתיק הוא עו”ד שמעון מזרחי, יו”ר מכבי תל אביב, העומד בראש משרדי עורכי דין המתמחה בעבירות תעבורה.

מי ששימשה באותה תקופה כפרקליטת מחוז תל אביב הייתה עו”ד רות דוד, החשודה בפרשת רונאל פישר. עוד נמסר מהמשטרה כי זו המליצה בזמנו להעמיד לדין את הנהגת הפוגעת. דף פייסבוק נוסף קורא לפתוח מחדש את תיקי החקירה של רות דוד. הפרקליטות הודיעה בעקבות השידור כי לא תפתח מחדש את תיק החקירה. 

חשוב לזכור כי שיימינג, באשר הוא, לא מעיד אוטומטית על אשמה של המבויש. גם במקרה זה, גם אם עולים סימני שאלה מחקירת התאונה זה לא בהכרח מעיד כי כל טענות המוחים בהכרח צודקות ומסתתרת כאן קנוניה שנרקמה בין בעלי הון למערכת אכיפת החוק והמשפט כדי לטייח תיק חקירה. עם זאת, מקול המחאה שעולה מהרשת מתבטא חוסר אמון מובהק באותן מערכות, שאמור להטריד את כל מי שהצדק לא צריך רק להיעשות אלא גם להיראות. 

אלה חלקי הקטנוע של גל מליל התאונה . המרחק בין שני החלקים היה בין 30 ל 50 מטר. הצילום מדבר בעד עצמו ואין צורך להוסיף קרדיט צילום : קוקו

Posted by ‎גל מחאה – לא שוכחים את גל,פותחים את תיק החקירה מחדש‎ on Sunday, 12 July 2015

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן