בדיקה: הסמרטפונים שעושים הכי הרבה באזז בישראל בתמונה אחת

מדי יום ישראלים מפרסמים ברשתות חברתיות יותר מחצי מיליון פוסטים, על פי ההערכות, פי עשרות מונים מכל המידע החדש שמפרסמים כלי התקשורת. המספר העצום הזה הוא מכרה זהב אמיתי אם יודעים איך לקרוא אותו. אפשר לחלץ מתוכו נתונים שהם מעין סיסמוגרף של הלך הרוח הציבורי בישראל: מה מצב רוחו של הציבור, מה מעסיק אותו, מה עולה, מה יורד ועל מה נדבר מחר. 

לכן פתחנו מדור חדש בשם Trend-O-Meter, מדד שיחות ברשתות חברתיות בשיתוף עם חברת Vigo מקבוצת יפעת. הטרנדומטר מתבסס על טכנולוגיית הניטור המתקדמת של Vigo כדי לגלות מה חם עכשיו ברשת הישראלית בזמן אמת: אנשי התקשורת המדוברים, הפוליטיקאים, אירועי החדשות, המותגים והטרנדים החמים ברשתות חברתיות ועוד על פי היקף השיחות אודותיהם ברשתות החברתיות. במסגרת שיתוף הפעולה הקמנו פאנל “יוזר מיטר” של דמויות מובילות ברשתות החברתיות באמצעותם נבחן טרנדים חמים ברשתות החברתיות בישראל.

הבדיקה הראשונה במסגרת שיתוף הפעולה היא מותגי הסרטפונים המדוברים בארץ. באופן לא מפתיע התברר בבדיקה כי האייפון הוא המותג הכי מדובר ברשתות החברתיות בישראל ובאופן פרטי האייפון 6 שולט בשיחות בפידים, אך מה שמפתיע הוא הפער הגדול בין השיחות ברשתות אודות המותג של אפל לבין סמסונג גלקסי.

“ענף הסלולר הוא ספק בלתי נדלה של טרנדים”, מסביר רביב טל, מנכ”ל Vigo, “שוק הסמרטפונים מייצר מאות אלפי שיחות ואינטרקציות מדי חודש, רובן על ידי צעירים ובני נוער שרואים במהפכת הסלולר סמל לטכנולוגיה וחדשנות. לא בכדי המותג המוביל הוא האייפון, שהפך לסמל בכל מה שקשור לחדשנות ולשיווק דיגיטלי. האייפון משמש דוגמה אמיתית לטרנד שהצליח מעל ומעבר ליכולות ולאפשרויות שמספק לנו המכשיר עצמו”.

באשר לפער המפתיע בין מותג האייפון לסמסונג גלקסי, טל משער שזה עשוי להצביע על הפער בין המותגים. בעוד משתמשים מושבעים של סמסונג גלקסי ומכשירים אחרים מבוססי אנדרואיד נשבעים שהמכשיר שבידם הוא בעל טכנולוגיה עדיפה על פני המתחרה עם התפוח, הכח המיתוגי של אייפון ממשיך להיות חזק. אנשים קונים לא פחות מכשירים מבוססי סמסונג גלקסי מאשר אייפון אך בכל מה שקשור לשיחות, הרבה יותר ישראלים מדברים על האייפון שלהם, לפחות ברשתות החברתיות.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן