מי לא חלם לקבל הודעה בבקבוק כשהיה ילד? רבים חלמו על מסר בתוך בקבוק ששלח זר מסתורי הזקוק לעזרה, אך מעטים, אם בכלל, הצליחו לממש את הפנטזיה הזו. זה בדיוק המצב בו מצאו עצמם לקוחות של המותג SoBe Lifewater, המיוצר על ידי חברת בת של פפסיקו.
בשבועות האחרונים קיבלו לקוחות החברה הודעות מדאיגות בנוסח: “הצילו! אני לכוד בבית החרושת של SoBE”. חלק גדול מהלקוחות המודאגים עשו את הדבר הסביר, ניגשו לדף הפייסבוק של החברה והעלו שם סטטוסים בכדי להבין מה עומד מאחורי בקשות העזרה הללו. “עוד מישהו ראה הודעות כאלה?!” שאל לקוח מוטרד.
בהחלט תעלומה לא נעימה, אבל עוד יותר לא נעים לגלות שמה שעומד מאחורי זה הוא סוג של הומור שחור וממש לא משעשע של מנהלי החברה עצמה. מסתבר שמדובר בבדיחה לא מצחיקה שאמורה היתה להיות פעילות שיווק גרילה של החברה.
בהודעת הבהרה שפורסמה נטען כך: “אנחנו מצטערים שההודעות בבקבוק הדאיגו אתכם, זו לא היתה הכוונה שלנו. רצינו להעלות חיוך על פניכם או לגרום לכם לעצור לרגע ולחשוב בזמן שאתם שותים את המשקה האהוב עליכם. אנחנו מתכננים להפסיק להשתמש במסרים הללו אם כי יקח זמן עד שכל הסחורה שכבר שווקה תאזל מהחנויות”.
הנה לכם עוד מקרה של “שיווק” שהלך רחוק מדי בלי לחשוב יותר מדי.