מי לא מכיר את המצב הזה: אתם נוסעים בכביש מהיר, לפתע הכביש הופך צר ומשני נתיבים אתם מוצאים את עצמכם נוהגים בכביש עם נתיב אחד לכל כיוון. כדי להפוך את הסיטואציה לעוד פחות נעימה, תארו לעצמכם שבדיוק לפניכם נוסעת משאית ענקית במהירות של צב.
מה אתם עושים במקרה כזה? מעטים הם הנהגים שיפגינו סבלנות וימשיכו לנסוע בשיירה איטית מאחורי המשאית. הרוב הגדול יחליט לעקוף. זו בדיוק הבעיה. עקיפה של משאית בכביש מהיר מסוכנת עוד יותר מעקיפה של מכונית רגילה משום שהמשאית מגבילה לגמרי את זוית הראיה והעוקף לוקח סיכון גדול כשהוא מנסה לעקוף מבלי שיוכל לראות מספיק טוב מה קורה בכביש מעבר למשאית.
זו בדיוק הסיבה שהחדשות האלה הן בשורה טובה כל כך: סמסונג השיקה משאית חדשה – משאית שקופה! טוב, היא לא ממש שקופה, אבל טכנולוגיה מיוחדת מאפשרת לנהג להקרין על גבי החלק האחורי של המשאית תמונה בזמן אמיתי של מה שקורה מקדימה – לפני המשאית, כך שבעצם מרחב הראיה של הנהגים שמאחור איננו מוגבל ונהג שמחליט לעקוף מסוגל לעשות את זה בזהירות המירבית.
אגב, למרבה הפלא זהו לא רעיון חדש. כבר ב-2009 חברת העיצוב הרוסית Lebedev הציגה את הרעיון של הצבת מצלמה בקדמת משאית והקרנה של מראה הכביש מלפנים בחלק האחורי שלה.
ללא כוונה לצנן את ההתלהבות אין ברירה אלא לציין שהבעיה בכל הרעיון הזה היא שבעוד שהצבת מצלמות על המשאיות זולה למדי, הטכנולוגיה הנדרשת בכדי להקרין את התמונה על אחורי המשאית היא יקרה במיוחד ובלתי אפשרי לייצר משאיות כאלה ביצור המוני, בטח כשאין שום רווח פיננסי מההשקעה הזו.
פתרון אחר וזול יותר היא מערכת ה-V2V – מערכת של חיישנים מיוחדים המורכבים על כלי הרכב וכוללת אינטליגנציה מלאכותית המאפשרת לרכב לנתח בזמן אמיתי נתונים מהשטח ולהתריע על סכנות.
צפו בסרטון וקוו יחד איתנו שבקרוב מאוד המשאיות האלה יגיעו גם אלינו, וכדאי שזה יקרה לפני הנסיעה הבאה שלנו לאילת… 🙂
דרך: The Verge