אז לאן נעלם התקציב כשהאגם קופא? כנראה שלסרט האנימציה החדש והמבטיח של פיקסאר, “Inside Out”. מדובר באנימציה מדהימה ובפיקסאר בהחלט גאים בכך שהם השקיעו המון כסף כדי ליצור את האפקטים האנטרומורפיים בה. הסרט עוקב אחר עלילותיה של ילדה תוססת ואנרגטית בשם ריילי, בת ה-11, אשר נוסעת בעקבות עבודתו של אביה החדש לסן פרנסיסקו ומה שעוזר לריילי להתמודד עם המעבר הם רגשותיה: אושר, פחד, זעם, גועל ועצבות.
כל דמות משקפת את התחושה הספציפית שלה באופן המשכנע והכובש ביותר. כל הרגשות הללו חיות במרכז המוח של ריילי, היכן שהם פועלים מדי יום ומייעצים לה מה לעשות על מנת לעבור את היום יום. האנימציה נעשתה באופן הכי מושקע שיש כדי לייחד את הדמויות ולתת להן חיים משלהן המשתקף בחזותן. למשל אצל ג’וי (אושר) היא נראית כמי שמפזרת אנרגיה והילת אור סביבה:
וכשרואים את אנגר (זעם) הוא בהחלט נראה כועס ומתפוצץ מחלקיקים. זה נראה קל אבל זו עבודה מוטרפת, מתברר:
הבמאית השותפה ליצירה, רוני דל קרמן, סיפרה בראיון לתקשורת שהיה לא פשוט לייצר את האפקטים המקסימים האלה. “לייצר את החלקיקים שמשוטטים להם ונעלמים מבלי להסיח את הדעת היה אתגר”, סיפרה, “הדמויות האלה ייחודיות והן לא צעצועים או עשויות מעץ או פלסטיק. הן תחושות ולכן יש בהן את האיכות התוססת בהן”. התקציב כנראה היה תוסס לא פחות ואמנם לא ידוע בדיוק הסכום שעלה להפיק את האנימציה, סרטים קודמים עלו בסביבות ה-175 מיליון דולר וראלף אגרטון, המעצב של הסרט, סיפר שזה לא היה זול בלשון המעטה.
“עבדנו על הבועות סביב ג’וי, כדי שיראו כמו בשמפניה וזה לקח שמונה חודשים. הגענו לנקודה שכבר לא יכולנו להרשות את זה לעצמנו. לאף דמות לא הייתה את התכונה הזו כי לא יכולנו להוציא את הסכום הגבוה. כאשר ג’ון לסטר ראה את מה שעשינו לדמות ג’וי הוא אמר ‘זה מעולה, שימו את זה על שאר הדמויות’. יכולתם לשמוע את הצוות הטכני צונח לרצפה ואת התקציב נופל מהתקרה. אבל זה היה בסדר ומצאנו דרך לגרום לזה לקרות”.
הנה הטריילר לאנימציה המופלאה הזו: