שחקנית נתקלה בתמונה מרוטשת שלה והגיבה באופן לא צפוי.
מעריץ של השחקנית האנגליה היילי אטוול, המוכרת לכם אולי מ”הסוכנת קרטר”, צייץ בטוויטר שער המגזין עליו הופיעה תמונתה, והוסיף את המשפט העורג: “למה את כל כך יפה?”. אטוול ראתה והגיבה מבלי למצמץ: “למה אני כל כך מרוטשת?” במחאה על העריכה הרבה והריטוש שעברה התמונה.
לשם ההשוואה, הנה תמונה נוספת של אטוול:
בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, אין זה מובן מאליו ששחקנית תצהיר על תצלום מוצלח כי הוא למעשה מזוייף. זה יכול להיות צעד חיוני במאבק על שמירת אידאלים טבעיים ואנושיים של יופי. כיום, מרבית היופי הניבט אלינו מעל פני המגזינים והמודעות, הינו למעשה על-אנושי וא-אנושי.
מצד שני, במקביל להשתרשות השימוש בפוטושופ, רווחות גם תמונות “אותנטיות” לכאורה שאינן אלא עבודת פוטושופ בפני עצמן. מקרה מפורסם דווח גם כאן אצלינו, כשתמונת ה”מקור” המביכה של ג’סטין ביבר לקלווין קליין, שחשפה אותו כצנום ובעל ראש גדול מדיי למידות גופו, התבררה לכשעצמה כזיוף. גם סינדי קרופורד הדוגמנית, חוותה מקרה דומה, כשצילום “מקורי” התיימר לחשוף כי היא סובלת מכתמי גיל וקמטים מרובים.
דווקא בעידן של ריבוי מידע וערוצים, ההתחקות אחרי המקור האותנטי והמקורי הפכה קשה מאיי פעם. פילוסופים מפורסמים כוולטר בינימין (ז”ל) וסלבוי ז’יז’יק ראו בזמנו את הנולד ואף עשו ממנו מטעמים, כאשר כינו את העידן בו אנו חיים “עידן השיעתוק הטכני” (בינמין) ו”המדבר של הממשי” (ז’יז’יק).
נדמה לכם שאתם יודעים באיזה היקף מתבצע השימוש בפוטושופ? הכתבה הזו תפתיע אותכם בחושפה עבודה של שעות ארוכות, בדקדקנות שלא דימיינתם.
*הכותבת היא מרצה למיניות, גוף ומגדר בקולנוע ותרבות פופלארית. למידע על הרצאות קרובות.
דרך: mashable.com