לאחר שנים בהן נמנמתי מול הקמפיינים היפים אך לא מסעירים של “קסטרו”, הפרסומת האחרונה של החברה הצליחה לעורר את הדבר החמקמק הזה שמחפש כל משרד פרסום בנרות: באזז. לא חוכמה גדולה כמובן כשמדובר פשוט בישבנים מפזזים וטינאייג’ריות לוהטות שמפזרות סקס אפיל ביום קיץ חמים אבל היי, מתברר שבישראל עדיין מתרגשים מפרובוקציות כאלה.
אז מה יש בפרסומת הזו שהביאה לאנשים רבים את הסעיף? לא נוכחותה המהפנטת של לירז דרור המהממת אלא הסתמיות בה היא רוקדת עם הגב אל הקיר ומפלרטטות עם העדשה בעודה מרימה את החצאית ומציגה את החלק האחורי. לא, לא מדובר ביציאת המאה או בקמפיין שיחזור עם פרס דקל הזהב. איך שלא נסובב את התחת יהיו כאלו שיראו בזה תיעוד “פורנוגרפי”. נושא רגיש כאשר מדובר בבחורות צעירות החיות בעולם שגם ככה מורכב מלא מעט בחורים שרוצים רק להפשיט אותן בדרך לגימנסיה.
#SEXYSUMMER הסרטון החדש !!! בואו לראות
Posted by CASTRO on Thursday, May 21, 2015
לא קשה להבין למה פמיניסטיות יחטפו את הג’ננה אבל נראה שגם נשים חסרות אג’נדה מוצהרת הזדעזעו. עירום תמיד היה כלי נשק מנצח בכל הנוגע לבאזז ומפרסמים תמיד שמחים להפשיט את הדוגמנית קצת כדי שזו תעורר פרובוקציה. האם סקס מוכר? הוא מוכר כותרות, הופך קמפיינים לוויראליים כי הנה, גם אני כותבת עליהם. אין לי בעיה עם סקס או עירום בפרסומות אבל מה שהפריע לרבות היה שפשוט העמידו את דרור באופן מתריס. מאחר ואין פה קריאייטיב מטורף ורק תצוגת איברים, קל להעביר ביקורת אבל האם תחת לפעמים אינו רק תחת? תלוי איפה אתם חיים.
נשים צעירות לא אמורות לחוש לא בנוח עם גופן ומותר להן אפילו להרים חצאית אם בא להן סתם ככה. הבעיה היא לא הן, הטין ספיריט שלהן, השובבות הסקסית שלהן אלא איך שהחברה (לא רק קסטרו אלא החברה האנושית) רואה את זה. אנחנו חיים בעולם דפוק שמבצע חלוקה דיכוטומית בין “לגיטימי” ל”לא לגיטימי”, “מעודד אונס” או “לא מעודד אונס”. הנשים שהתלוננו על הפרסומת טוענות שהוא מעודד אונס אבל אם נקודת ההנחה היא שבחורה יכולה ללכת עירומה ברחוב בלי שיגעו בה אז למה להפנות אצבע מאשימה לדוגמנית? זכותה לנפנף בחצאית עד מחר ועדיין אף בחור לא אמור לנצל את מיניותה ובואו לא ניתמם גם, צעירות היום הן פעילות מינית ולא כולן חיות תחת חסותה של מריה הקדושה.
אבל אולי הבעיה היא כאשר עובר, איכשהו, מסר שאת מגניבה וקולית וכולך שגעון כאשר את מרימה את החצאית. כאילו שקוליות=הרמת חצאית. אבל באמת שלא הייתי מנתחת יתר על המידה את הפרסומת הזו. היא תחלוף כמו תחתונים ברוח.
בינתיים דף הפייסבוק של החברה גולשים רבים התבאסו קשות מהקמפיין “סקסי סאמר”. סביר להניח שזה מה שקורה כאשר חברה מסחרית עממית ומצליחה מנסה לבעוט.
הנה לקט תגובות:
מתברר שלא רק הבגדים זולים ב-CASTRO, אלא גם הנשים. כך הם לפחות רומזים בסרטון קמפיין הקיץ שלהם, שבו הם מודים שאין שום ערך …
Posted by Raz Hason on Tuesday, May 26, 2015
וגם בפוסט בדף הפייסבוק של קסטרו רבים התלוננו:
שרה קריחלי מיימון: “בתור לקוחה של castro וחברת מועדון כבר שנים אני רוצה להגיד שהסרטון הזה גורם לי לתחושה מאוד לא נעימה. פשוט זול בעיני!”.
Batia Giladi: “היי קסטרו, ישבנה החשוף זה כדי לכסות על איכות התפירה והגזרה או שאתם סתם פרובוקטיבים ברמות מביכות?”.
Ofek Tslil Cohen: “פשוט תתביישו לכם על הסרטון הסוטה והמביש הזה… גורם לי לא לרצות להתקרב יותר לרשת. איכס”.
וכך הגיבו בחברה למשתמשים שנפגעו:
“אין בכוונתינו לפגוע באף אחד. הסרטון נעשה באווירה כייפית וקייצית. צר לי על תחושתך”. אם כן, מעניין לגלות כי סימן בולט לבואו של הקיץ היא שמלה מתנופפת ברוח החושפת תחת צעיר.