בעוד פוטושופ היא תוכנה מדהימה שמאפשרת לעשות המון דברים מגניבים, יש בעשורים האחרונים נטייה לעשות בה שימוש לרעה. בעיקר בכל הקשור לליטוש סלבריטאיות, אם זה במודעות פרסומת, באינסטגרם או בכל מקום אחר. מה שהזוי הוא שאפילו נשים שנחשבות ליפות ביותר בהוליווד עוברות ריטוש למוות, זה מה שקרה לאחרונה בפרסומת ללנקום. לא ברור למה צריך לגייס נשים מפורסמות, צלם בכיר ומאפרת תותחית אם בסוף מרטשים הכל.
Kate Winslet – Lancome Advanced Genifique All Stars (1) read the article at: http://t.co/Epg5FItD7P #KateWinslet pic.twitter.com/F7fMlvmwvf
— Kate Winslet CBE (@katewinsletrev) April 1, 2015
במודעת הפרסומת החדשה אפשר לראות בבירור כי לילי קולינס, בתה של המוזיקאי פיל קולינס, וקייט וינסלט כבר לא נראות כמו עצמן מרוב פוטושופ. המודעות, שהועלו בין היתר לחשבון האינסטגרם של המאפרת המוכשרת ליסה אלדריג’, עצבנו גולשות רבות שהגיבו ישירות באינסטגרם. מגיבה אחת טענה ש”הנשים האלו נראות מזוייפות. הן נראות כמו בובות”, בעוד מגיבה אחרת כתבה, כשהיא מתייחסת ל”לנקום”, “תתביישו לכם על שריטשתם את התמונות ברמות קיצוניות. זה מוריד מהעבודה המושלמת של ליסה אלדריג’. ואתם משתמשים בדוגמנית בת 26 כדי לקדם סרום לאנטי אייג’ינג!”
חלק מתגובות הגולשים הזועמים באינסטגרם
“לנקום” לא רק הפכו את השחקניות היפהפיות הללו לדמויות דיסני מעובדות, הם גם השתמשו בלילי קולינס הצעירה כדי לקדם מוצר אנטי אייג’ינג. מעניין גם לדעת איך הגיבה קייט וינסלט לריטוש, שידוע כמי שתומכת בדימוי גוף חיובי ויצאה לא פעם נגד שימוש בפוטושופ על נשים וכן גם על עצמה. מסכנה קייט, זו ממש לא הפעם הראשונה שמרטשים אותה ללא היכר. היא גינתה ב-2003 את המגזין GQ שהרזה אותה בעשרות קילוגרמים, בעיקר ברגליים והאריך אותן, וב-2013 היא הופיעה על מגזין ווג בצורה כה מרוטשת עד שלולא היו כותבים את שמה לא היה ניתן לזהות אותה.
A photo posted by Lisa Eldridge (@lisaeldridgemakeup) on May 19, 2015 at 8:38am PDT
הגיחוך בכל הסיפור הוא ש”לנקום” השתמשה בפנים מוכרות רק כדי לרטש אותן עד ללא היכר, כאשר התוצאה הסופית מזכירה יותר יופי אנונימי של בנק תמונות מאשר בני אדם שאפשר להזדהות איתם. מעבר לפוטושופ המוגזם שעברו השחקניות, יש לציין שאמנם המאפרת ליסה אלדריג’ עושה עבודה מדהימה אך נותר רק לתהות מדוע היפהפיות הללו זקוקות לכל כך הרבה איפור. נכון, יש קמטים ויש שקיות מתחת לעיניים אבל זו המשמעות של להיות אנושי. החוכמה האמיתית באיפור היא להשתמש בו כך שלא ידעו שאת מאופרת או יחשבו שהתאפרת טיפה וממש לא התאמצת. ואם הנשים המדהימות הללו “זקוקות” לכל כך הרבה טיפול פוטושופי ואיפור, מבחינת המפרסמים, מפחיד לדמיין מה היו עושים לנשים “רגילות”.
קייט וינסלט על שער “ווג” ב-2013. דרך: huffingtonpost
לילי קולינס באינסטגרם שלה.