תמונות ההנקה הלא שגרתיות האלה עוררו סערה גדולה

אנשים לא מפסיקים להתעסק בחייהם של אחרים והמקרה התורן בו לכולם היה מה לומר הוא הפוסט שהציג שתי תמונות של אם חולת סרטן וכרותת שד אשר לא נתנה למצבה למנוע ממנה להניק את בנה שרק נולד. מדובר בצילומים מרגשים של קייט מוריי שעלו לפייסבוק וגרפו אינספור לייקים אבל גם לא מעט ביקורת. מדובר בתמונות שנויות במחלוקת בעיני אלה שסוברים כי אישה חולת סרטן לא אמורה להניק. האם בצילום, אשר שמה לא נחשף, מניקה את בנה הטרי לאחר שעברה טיפולי כימותרפיה כדי להיאבק בסרטן שלב 3. איש לא נותר אדיש.

“היא מאוד רצתה להניק, אפילו לזמן קצר, לאחר שהרבה מבחירותיה והעדפותיה נלקחו ממנה בזמן הלידה”, נכתב בפוסט של “Gentle Birth Options”. האם אובחנה בסרטן כאשר הייתה בשבוע ה-20 להריונה ונאלצה לעבור טיפולי כימותרפיה בזמן זה. מדובר באתגר פיזי ומנטלי לא פשוט וניתן רק לדמיין את החרדה שלה.

כאשר בנה התינוק נולד היא רצתה להרגיש רגיל ולא להיות מורחקת ממה שהיה חשוב לה. הדרך עוד ארוכה עד שהיא תחלים ובפוסט ביקשו שכולם יתפללו למענם. הפוסט עצמו הפך ויראלי וצבר מעל 300 אלף לייקים ו-60 אלף שיתופים. רבים התרגשו מול הצילומים האלה, שממחישים את שיא האנושיות, בעוד אחרים שפטו את האם הנרגשת.

כמה רופאים מומחים דוגלים בכך שאין זה מומלץ להניק תינוק תוך כדי טיפולים כימותרפיים אבל אין זו קביעה חד משמעית ואחרים טוענים שאין בעיה רפואית מוכחת עם זה. מפה התפתח דיון ברשת סביב “להניק או לא להניק” במצבה. כאן המקום לציין שהנקה גם עוזרת מאוד לבריאות התינוק, מונעת מחלות וזיהומים רבים ועוזרת לפיתוח מערכת החיסון של התינוק ומחקר אפילו מצא קשר בין הנקה לאינטליגנציה של התינוק. 

צילום: Kate Murray Photography

 

דרך Time

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן