השוטרים שהיכו את החייל הודחו, אבל זה לא באמת סוף הפרשה

סוף טוב – הכל טוב! או כך לפחות מנסה יוחנן דנינו, מפכ”ל המשטרה, לגרום לנו לחשוב בכל הקשור לתקרית האלימה בה הוכה ונעצר דמאס פרקדה, חייל במדים בן 21 שניסה לחזור לביתו, ללא סיבה נראית לעין. הסרטון שמתעד שני שוטרים בתפקיד תוקפים באלימות את החייל הפך ויראלי בימים האחרונים, והמפכ”ל הודיע היום בחגיגיות ששני השוטרים המצולמים (אחד מהם שוטר יס”מ, השני מתנדב) הודחו מתפקידם ומהמשטרה.

“צריך להבין שיש 30 אלף שוטרים ו-37 אלף מתנדבים שעושים עבודת קודש”, אמר המפכ”ל: “המקרים הקיצוניים לא מצביעים ולא מעידים על הכלל”. לטענתו, המקרים הללו פוגעים במשטרה ומסבים לה נזק. “לא ניתן לזה יד. אמרתי את זה ואני אחזור ואגיד זאת בעתיד”.

על פי העדות שנתן פרקדה לחדשות ערוץ 10, אחד מה”שוטרים הלא מעידים על הכלל” האלה אמר לו לאחר מכן שהוא היה מוכן גם לירות בו בראש ושהוא שמח במעשיו. 

שוטרים מכים חייל: חברים וחברות זה מקרה שקרה היום בסמוך לביתי בחולון 18:30 שוטרים מכים ופותחים אף לחייל במדים וכדרך אגב ל…

Posted by Barak Gavriel on Sunday, April 26, 2015

אך האם זה באמת סוף הסיפור? למרות מה שהמפכ”ל רוצה שנחשוב, לא בטוח שהתשובה חיובית. הדחת השוטרים היא ללא צל של ספק צעד מתבקש וכמעט בלתי נמנע, שכנראה מעיד על כך שהמקרה הזה באמת חמור כמו שהוא נראה מצפייה בסרטון. למרות זאת, זה ממש לא צריך להיות הצעד האחרון. 

קצת כמו מג”ד שמטריד מינית וסוגר עיסקת טיעון שאמנם מחסלת לו את הקריירה הצבאית אך לא פותחת כנגדו הליכים פליליים, גם עונש כזה, של הרחקה מהמשטרה, לא באמת ימנע משוטרים אלימים לרסן את עצמם בעתיד. הבעיה היא מערכתית, והעונש הפרטני הזה לא מספיק מרתיע כדי לגרום לתמונה להשתנות. 

כשהמפכ”ל אומר “אנחנו לא ניתן לאירועים מהסוג הזה של מה שהיה בחולון להפריע לנו בדרך המאוד ברורה שבה הולכת משטרת ישראל”, הוא בעצם מסביר בעצמו את הבעיה. האירוע, שמצטרף לשורה ארוכה של דיווחים על אלימות משטרתית, הוא רק תקלה חד פעמית מבחינתו. פנצ’ר לא צפוי. כל עוד הוא לא יבין שצריכה להיות אפס סובלנות כלפי שוטרים כאלה – וכן, זה אומר ששוטרים אלימים צריכים להיות חשופים לפתיחת הליכים פליליים – המצב כנראה לא ישתנה. 

הנה מה שכתבו בנושא חדר המצב:

פיטרו את השוטר המכה, הבעיה נפתרה, האמנם?===============================אתמול התבשרנו שהמפכ”ל דנינו החליט להדיח את השוט…

Posted by ‎צדק חברתי – חדר המצב‎ on Wednesday, April 29, 2015

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן