החיפוש אחר חיים בכוכבים אחרים הפך רציני יותר

ראשי נאסא החליטו שהגיע הזמן להתמודד ברצינות עם אחת השאלות שמטרידות את המין האנושי כבר שנים רבות: האם אנחנו לבד בעולם. בסוכנות החלל האמריקנית הרכיבו צוות מומחים חדש שינסה, במהלך השנים הקרובות לענות על השאלה הזו. בארגון בטוחים שמדובר במעבר הילוך בכל הקשור לחיפוש אחר צורות חיים חוצניות – ולדעתם הם יוכלו לספק תשובות לשאלה הזאת ממש בקרוב.

הצוות החדש, שנקרא Nexus for Exoplanet System Science, או בקיצור NExSS, מורכב ממדענים משדות מחקר שונים, ביניהם אסטרופיזיקאים, ביולוגים, חוקרי אקלים, חוקרי חלל וכו’. דרך הפעולה שלהם תהיה לחקור עדויות מכוכבים אחרים כדי לקבוע האם הם מאפשרים קיום של חיים וניסיון למצוא עדויות שחיים כאלה אכן מתקיימים. “אנחנו צריכים להתחיל לחפש חתימות כימיות, כי אף פעם לא באמת נצליח לראות אנשים ירוקים קטנים רצים על פני השטח של כוכב מרוחק”, אמר אחד מחברי הצוות.

“אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על כוכבים כעל יותר מסתם עצמים שמימיים”, אמר אנתוני דל גניו, מומחה לאקלים מנאסא: “פתאום הנושא הזה הופך לנושא חם לא רק לאסטרונומים אלא גם למדענים בכדור הארץ ואפילו למדעני אקלים”. 

הצוות מחולק לתתי-צוותים, כל אחד מומחה לתחום אחר, שיעבדו במקביל בעשרה אוניברסטאות ומכוני מחקר שונים בעולם.

המהלך האחרון מוכרז שבועות לאחר שמדען בכיר של נאסא חזה כי האנושות תקבל בקרוב הוכחות חלקיות לקיום (או אי קיום) של חיים מחוץ לכדור הארץ. “אני מאמין שנוכל להגיע להוכחה מוחלטת בתוך 20-30 שנה”, אמר לאחרונה המדען הראשי של נאסא, אלן סטופן. לא ברור מה נעשה אחרי שנגלה שאנחנו לא לבד בעולם. האם נקפוץ לבקר את השכנים? אולי נעזוב אותם במנוחה? סביר להניח שעל השאלות האלה יצטרך לענות צוות מומחים אחר לגמרי.

דרך Huff Post | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן