“דידי מרביץ לאנשים” זה שם של אפליקציה אמיתית שצוברת פופולריות

בזמן שאנחנו עדיין מתפעלים מ-MyIdol, בסין יש אפליקציה חדשה שהפכה בימים האחרונים לממש ממש פופולרית והיא די מפחידה.

Didi Da Ren התחילה את דרכה כאפליקציה סאטירית, שהוצגה כחלק ממערכון של תוכנית בידור סינית. משמעות השם הוא “דידי מרביץ לאנשים”, ומנחה התוכנית הציג אותה כ”אובר לתקיפות” – שירות שמאפשר ליצור קשר עם ביריונים שיכו את כל מי שתרצו תמורת תשלום. הסינים צחקו – ואז חשבו שיהיה די מגניב להפוך את החזון הסאטירי הזה למציאות.

Didi Da Ren, שזמינה להורדה בחנויות אפליקציות לאנדרואיד בלבד (ולא דרך Google Play, חנות האפליקציות הרשמית של גוגל), מאפשרת ליצור קשר עם ביריון בשם ליי, שמוכן תמורת סכום סמלי לשלוח אנשים לבית חולים. אם תשלחו לו שם, מיקום ותמונה של קורבן הוא מבטיח לטפל בו. בעקבות העומס, זמן הטיפול הממוצע בכל קורבן הוא בערך יומיים. 

בשלב זה האפליקציה יצרה מהומה קטנה בסין, אחרי שקיומה התפרסם באחד העיתונים שם. יוצרי האפליקציה סיפרו שהם בכלל לא התכוונו לאפשר לאנשים להשתמש בה למטרות כאלה, ושהיא בכלל נועדה להחלפת שירותים לגיטימיים וחוקיים בתשלום. בחברה הבטיחו להחמיר את מנגנון הפיקוח ולהסיר הצעות לחיסולי חשבונות אלימים. בינתיים, חלק מחנויות האפליקציות כבר הסירו את האפליקציה – אך לא לפני שהספיקו להוריד אותה כ-50,000 משתמשים.

לא ברור כמה מהם השתמשו בה כדי להזמין מכות, אבל אם תקראו בימים הקרובים על כל אלימות שמשתלט על סין אולי זו הסיבה. 

דרך Daily Dot | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן