22 מיליארד דולר. הסכום המופרך הזה הוא מה ששילמה פייסבוק כדי לרכוש את Whatsapp, אפליקצית המסרים המידיים הפופולרית. ג’אן קום, מנכ”ל וואטסאפ, הבטיח בזמן הרכישה ששום דבר לא הולך להשתנות, וש-Whatsapp תמשיך לפעול כאפליקציה נפרדת ועצמאית, בלי שום קשר לחברת האם החדשה שלה. למרות דבריו, בימים האחרונים צצו באינטרנט עדויות ראשונות לשילוב הראשון בין שתי החברות.
לפני יומיים, פורסמו בבלוג הטכנולוגיה הישראלי GeekTime (כבוד!) מספר תמונות מגירסת אנדרואיד של אפליקצית פייסבוק, עם כפתור חדש מתחת לסיפורים שעולים לכם בפיד, שמאפשר לשתף סטטוסים ותמונות דרך וואטסאפ.
לחיצה על הכפתור מובילה ישירות לאפליקצית וואטסאטפ, ומעתיקה לשם את הסטטוס המבוקש. ככל הנראה, היא זמינה למספר מצומצם של משתמשים שהסכימו להתנסות בגרסאות בטא של האפליקציה.יש לציין שהימצאות האפשרות הזאת בגירסת בטא של האפליקציה לא מבטיחה שהיא תגיעה בסופו של דבר לגירסה הנפוצה של אפליקצית פייסבוק, ויכול להיות שמדובר בסך הכל בניסוי שייגנז בסופו של דבר.
ובכל זאת – אם הדבר באמת יקרה, זו הפעם הראשונה שנראה את פירותיה של העיסקה בין וואטסאפ לפייסבוק מעל פני השטח, ולמרבה ההפתעה היא אפילו לא סותרת את דבריו של המנכ”ל: שיתוף סטטוסים דרך וואסטאפ לא באמת הופך את אפליקצית המסרים המידיים ל”חלק מפייסבוק”. היא פשוט מאפשרת לקבל גישה מהירה לאפליקציה הנפרדת והעצמאית, ואפילו לא ממש מציקה.
גם פייסבוק לא ממש מעוניינת להטמיע את Whatsapp באפליקציה הראשית שלה בצורה יותר משמעותית. לאחרונה חשפה פייסבוק כי היא מתכוונת לפתח את המסנג’ר שלה כדי שיציע למשתמשים אפשרויות חדשות, בתקווה שיצליח להפוך לאפליקצית המסרים המידיים העיקרית של המשתמשים. אם תוכניותיה של פייסבוק אכן יתממשו, המסנג’ר הנוכחי יתפוס בסופו של דבר את מקומן של אפליקציות ייעודיות כמו וואטסאפ.
דרך GeekTime | תמונה: Shutterstock